Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gady... Lizardmen

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Mordheim
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Flame Dog
Moderator
Moderator



Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:36, 20 Lut 2006    Temat postu: Gady... Lizardmen

Zakladam temat o Jaszczurkach w morhaimie. I od razu zapytam, czy moglby mi ktos powiedziec co sie oplaca/ nie oplaca kupowac do Lizardmenow do Mord-a??? Moj pomysl na gang wyglada tak:
Skink Priest
Skink Regiment Yellow_Light_Colorz_PDT_06 Czy moglby mi ktos troche przyblizyc roznice pomiecy tymi Jaszczurami w regimencie?? W WFB nie gralem i jestem w tym zielony bardziej niz Jaszczurki... Yellow_Light_Colorz_PDT_45


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
follower of Sigmar
Wlóczykij



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:39, 01 Lis 2006    Temat postu:

Ha! Lizardmeni! Pierwsza banda jaka gralem w Mordheim... Czyli do ktorej mialem najgorsze ropzpiski i taktyki, bo slabo znalem zasady... Temat troche stary, ale jako że nikt jescze nic nie napisał i forum takie jakby wymarłe to warto by coś o gadach opowiedzieć...

Pierwsza sprawa, to to, że Lizardmeni w zasadzie nie są bandą do Mordheim, tylko do Lustrii - osobiście nie mam nic przeciwko, ale tracisz kilka zalet i zyskujesz kilka wad - po pierwsze nie korzystasz z bonusu do ruchu skinkow w lesie i w wodzie (chociaż przez Mordheim przepływa Stir, więc można by kiedyś odpowiedni teren ułożyć), a po w Mordheim jest (a przynajmniej powinno być) dużo wielopiętrowych budynków, więc 1 inijatywy saurosow może być uciążliwe.

Po drugie: czemu same skinki? Rozumiem że to ciekawy i oszczędny pomysł, ale limit 20 kolesi w bandzie nie oznacza, że od razu będziesz jak skaveny biegał - skinki w odróżnieniu od szczurów mają statystyki gorsze od przeciętnego człowieka. W strzelaniu nie porządzą (krótki łuk ma tylko 16 cali zasięgu, żeby jakoś z niego trafić przy BS 3 przydałby się krótki zasięg, a wtedy możesz już doszarżować - albo, co gorsza, doszarżują ciebie), na walkę wręcz (nie chodzi nawet o 2 WS, ale dzięki niskiemu Toughnessowi pierwsze trafienie cię położy)... Zauważ że banda ma specjalne ograniczenie - nigdy więcej saurusów od skinków - pomijając kwestie fluffowe, ktoś kto pisał zasady przewidział, że saurusow trzeba utemperować żeby nie grać tylko na nich... Poza tym: saurus to 4 siły i wytrzymałości, dodatkowy atak z gryzienia, startowy save na 5+... No a poza saurusami jest jeszcze kroxigor - bestia kosztowna, ale 3 woundy i 3 ataki sa warte swojej ceny. Zwłaszcza, że czymś musisz walczyć wręcz, więc rozważ czy robienie bandy na samych skinkach się opłaca.

Kwestia specjalnych zdolności: skinki mają infiltrację i great hunter - pierwsze nawet przydatne jakbyś chciał zrobić z jednego z great crestów snajperem - ale z czego on będzie strzelał? Może jeden z blowpipem zawsze gdzieś czaić się w dziwnych zakamarkach stołu i strzelać z ukrycia (zwłaszcza 6 ruchu jest przy tym bardzo przydatne) - mała siła blowpipe'a nie jest znowu taką wielką wadą - pokryte trucizną strzałki i tak ranią automatycznie przy trafieniu na 6, a z niskim BS na mniejsze liczby trafiał nie będziesz.
Great hunter to z kolei świetny skill dla każdego - zwłaszcza przeciw strzelającym bandom (w zasadzie tylko przeciw nim) - dodatkowy minus do trafienia dla przeciwnika jest zawsze w cenie.

Skille saurusow: bellowing battle roar i toughened hide - pierwsze może być nawet użyteczne, ale w pierwszej kolejności brałbym toughened hide - a po nim najlepiej resilent z siłowych - z tarczą zwiększającą save'a do 4+ saurus będzie cięższy do zdjęcia od krasnoluda... W ogóle saurusy to rzeźnicy, nie rezygnuj z nich pochopnie...
Sacred Markings: BARDZO drogie, ale możesz kupić tylko przy tworzeniu bandy, więc można zastanowić się czy nie warto zainwestować.
Przerośnięte szczęki - atak z ugryzienia ma +1 do siły. Cena "tylko" 40, a może być przydatne, bo Totem Warrior to i tak koleś tylko do walki wręcz.
Poison Glands - Daje szefowi albo great crestom atak jak u saurusow, tylko po co? Szef jest raczej cherlawy i szkoda go w bój posyłać, a Great Creści niby mogą walczyć wręcz, ale od tego są saurusy (nie rezygnuj pochopnie z saurusow!).

Mark of the old ones - dość drogi, ale uniwersalny - możesz dać szefowi żeby przerzucił i tak ciężkiego do oblania dla gadów rout testa (pamiętaj, że rzucasz 3 kostkami i wybierasz niższe rzuty!), albo puścił jakiś przydatny czar (o nich jeszcze będzie). Jak nie chcesz dawać przerośniętych zębów totem warriorowi to możesz wybrać dla niego znak - przyda się jak w końcu wejdzie mu jakaś rana a tobie nie wyjdzie save.

Ekwipunek i Sacred Markings: Trucizny! Nie dość, że tańsze i zawsze dostępne, to jeszcze niesamowitego Reptile Venom mogą używać henchmeni! Plus jeden do siły robi z łuków kusze i to prawie za darmo... Tani Black Lotus robi zmniejsza wadę twojego niskiego BS (podobnie jak z blowpipem), a Dark Venom jest raczej słabo przydatny, bo daje to samo co Reptile Venom za 4 razy droższą cenę.

Ekwipunek skinków:
Blowpipe - może być użyteczny jak chcesz zrobić skinka campera, zwłaszcza jak jako skilla weźmiesz mu infiltrację. Krótki łuk - już wspomniałem, Bolas i oszczepy - Nie mam zielonego pojęcia jak to działa, bo nie miałem do nich zasad... Ale przejrzyj sobie Town Cryery, bo to może rekompensować słabe strony shortbowów. Noże do rzucania polecam głownie dla Great Crestow, bo wymiatają u bohaterów z Eagle Eye i Knife Fighterem. Z broni do walki wręcz warto brać miecz dla szefa - niski WS powoduje, że przeciwnicy trafiają go zazwyczaj na 3+, czyli masz 50% szans na sparowanie uderzenia, a zawsze przecież możesz jeszcze dać puklerz. Jak chcesz zrobić grupę skinków do walki wręcz to daj im włócznie - rozwiązanie drogie, ale nawet przy szarży wroga uderzasz pierwszy - czyli masz szanse się go pozbyć zanim on skorzysta z twojego niskiego toughnessa. Poza tym specjalna zasada włóczni zabrania korzystania z drugiej broni, ale pozwala na uzywanie tarczy, która podwyższa twój naturalny save - bardzo przydatny, bo będziesz często raniony, a zawsze może wybronić.

Ekwipunek Saurusów:
Tutaj jedyne co rzuca się w oczy to tarcze i zbroje - tarcza zabiera możliwość dodatkowego ataku z drugiej broni, ale i tak masz dodatkowy atak z gryzienia, więc z ofensywą nie będzie u ciebie źle. Pamiętaj, że +1 do save'a z tarczy daje surusom wybronienie się na 4+. Żeby otrzymać taki wynik przeciętny człowiek musi wydać 55 na ciężką zbroję i tarczę, dodatkowo traci 1 movementu - ciebie kosztuje to tylko 5 i nie masz żadnych minusów. Korzystaj ze swoich zalet, zbroje są jedną z najmniej opłacalnych rzeczy w mordheimie, więc będziesz miał przewagę z ktorej inni nie mogą skorzystać. Lekka zbroja może jeszcze bardziej zwiększyć ci save'a, ale wysoki koszt trochę odstrasza - jeśli brać coś takiego to tylko po pewnym czasie, jak już nie będziesz miał na co wydawać pieniędzy.
Skoro już bierzesz tarcze, możesz dać takiemu saurusowi włócznię (jak już pisałem przy skinkach). Po za tym broń dwuręczna - atakujesz ostatni, ale i tak masz 1 albo 2 inicjatywy, a z wysokim toughnessem masz szansę przeżyć do momentu zadania ciosu.
Zawsze możesz wybrać najtańszą i najbardziej prostacką kombinację: sztylet+pałka. Dwa ataki za śmieszną cenę.
A wogóle najlepsze rozwiązanie to kupić każdemu saurusowi inny ekwipunek i kombinować z taktyką (np. dwóch z włoczniami z przodu przyjmuje wszytkie szarże wroga, a zza nich doszarżowuje Pałka/sztylet na tych co przeżyli i dwurak na tych co leżą).

Czary:
Pierwsze wrażenie nawet przyjemne - bardzo niski difficulty. Mimo wszystko tylko połowa czarów może być użyteczna. A teraz po kolei:
1. Chotec's Wrath - nie wiem kim jest ten Chotec, ale piorunami strzela całkiem całkiem - jedyny minus to krótki zasięg i trafianie najbliższego wroga - będziesz musiał być blisko walki i w dodatku strzelał tylko do tego, na co pozwoli ci przeciwnik - możesz zapomnieć o bonusie za noszenie zbroi, bo po pierwsze zbroi nikt nie nosi, a po drugie nawet jeśli, to nie będzie kogoś takiego wystawiał na cel. Mimo wszytsko bardzo miły czar - niska trudność i 5 siły...

2.Sotec's Blessing - dość dobry, ale musisz puścić albo na samym początku, kiedy masz wszystkich swoich gości w miarę blisko, albo dreptać szefem tuż za linią frontu. Po za tym efekt losowy, ale dla walczących wręcz tylko rzut na 5-6 jest nieprzydatny, więc przy odrobinie szczęścia...

3.Huanchi's Stealth - nie opierałbym żadnej taktyki na tym czarze - może się przydać, ale tylko w bardzo konkretnych sytuacjach. Jedyna rada odnośnie niego: jak już wylosujesz to badziewie, to puszczaj czary zawsze po strzelaniu.

4.The old ones protection - niskie difficulty i to chyba jedyna zaleta. Też przydatne tylko w niektórych sytuacjach (tylko jak walczysz z kimś kto czaruje, tylko jak ten ktoś ma czary ofensywne).

5.Tinci's Rage - drugi bardzo dobry czar - i znowu minus trzymania się blisko frontu. Mimo wszystko frenzy i +1 do siły potrafi nawet ze skinka mordercę zrobić...

6.Itzl' Speed - żałosne po prostu.

Podsumowjac:
NIE REZYGNUJ POCHOPNIE Z SAURUSÓW! Po co ograniczać sobie możliwości bandy? Po co opierać się na 20 zielonych kurczakach z 2 wytrzymałości? Saurusy to moc, poeksperymentuj z rozpiskami z nimi i spróbuj się do nich przekonać. Pamiętaj, że masz tylko 4 herosów na stosunkowo liczną bandę - bez totem warriora masz około 3 kostek na eksplorację - przy masie skinków będziesz miał bardzo niskie dochody... a grupa saurusow ( a najlepiej 4 ) to zdobywanie doświadzczenia, czyli szansa że jeden z gości będzie miał talent i zostanie herosem... Żeby dobić do magicznej 6 bohaterów musisz mieć i skinki i saurusy (Kroxigor nie zdobywa doświadczenia). Rozważ to.

Przejrzyj zasady do lustrii i lizardmenów z Town Cryera! Po pierwsze, może oszczepy i bolasy są bardzo dobrą bronią strzelecką, po drugie - nie mam pojęcia jak ma się wynajmowanie Hired Swordsów do lizardmenów - czy mogą w ogóle i kogo. Trzeba za nich płacić, ale bardzo urozmaicają bandę.

To tyle tego wymądrzania się... Ciekawe czy komuś będzie się chciało czytać wszystkie te głupoty...


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gervaz
Wlóczykij



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Kielce

PostWysłany: Nie 6:20, 05 Lis 2006    Temat postu:

no no no
widze, ze podszedles na powaznie do pisania tego postu. szkoda ze prawdpodobnie, nikt go nie przeczyta... oprocz mnie, gdyz zawarte w nim wnioski sa bardzo sluszne. osobiscie zakonczylbym go ogolnym stwierdzeniem-rada dla wszystkich.
1 - obejrzyj sobie figurki band, zrob sobie liste podobajacych ci sie z wyglada i klimatu band
2 - pocztyaj reguly gry ze strony [link widoczny dla zalogowanych] zastanow sie, jaka taktyke chcialbys stosowac w potyczkach: duzo taniego miesa? elita do walki wrecz? strzelcy? hit and run? czary i zdolnosci specjalne? fear?
3 - przeczytaj reguly do band (www.mordheim.com) i wybierz tych jedynych.
pozdrawiam
ps. milo by bylo przeczytac podobny post np na temat witchhunterow ;))) moze daj go followerze na jakas slawna strone o mordheim?? swoja droga ksywa dumny puchacz byla sympatyczniejsza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Mordheim Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin