Autor |
Wiadomość |
kozi |
Wysłany: Nie 22:40, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
Cytat: |
niestety ale karciankowość zbierania WM mnie osobiście przeszkadza |
Nie wiem czy wiesz, ale w tym roku do kazdej armii wychodzi forcebook -cos na ksztalt armybookow WH40K oraz WFB, wiec zonglowanie kartami sie skonczy :)
Cytat: |
koksiarskość niektórych kombinacji armii |
Uwazam po wielu latach grania w WFB [ o WH40K sie nie wypowiadam] WM/H za duzo bardziej roznorodna oraz zbalansowana gre.
Spojrz na armie demonow czy wampirow w WFB, pewne schematy tworzenia armii sa powielane przez wielu graczy.
Jesli chodzi o WM/H to kazdy warcaster narzuca inny styl gry - czyli inna armie. Wystarczy spojrzec na ta sama armie z punktu widzenia warcastera i czasem bywa tak, ze w tej samej armii na roznych warcasterach powtarza sie jeden model, a czasem wcale.
Nie namawiam CIe na sile na WM/H, a o WH40K wiem malo, ale WFB znam na wylot i choc jest dobrym systemem uwazam go ogolnie za slabszy . Poza tym, to hobby ma to do siebie, ze predzej czy pozniej skonczysz na posiadaniu kilku armii do roznych systemow :) |
|
 |
Maszta |
Wysłany: Nie 21:57, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
Tak po skrócie
WH armia obecnie dobra dużo lepiej sobie radzi w 5 edycji niż w 4, dlatego imo jest ok i da sie nią ugrać nawet na turniejach choć do topowych armii jej trochę brakuje. Do tego trzeba mieć trochę ogrania by wygrywać. Poza tym ładne modele, super klimat i niestety wszystko oprócz pojazdów w metalu przez co drogo. do tego nie rokuje na szybkie wydanie nowego dexu, ale może to i dobrze.
CSM istny samograj ale tylko na jednym schemacie rozpiski wtedy niszczysz i zabijasz bez problemu, jeśli chcesz grać klimatycznie lub jednostkami które odbiegają od tego schematu to przygotuj się na to że nawet warzywo które tylko skopiowało sobie rozpe z netu cię pokona. Odradzam choć sam gram i uważam że armia jest esencją klimatu WH40k fluffowo oczywiście.
Orki armia nie dość że mocna i to bardzo to jeszcze ma multum możliwości złożenia i tak naprawdę nie ma może poza jedną niegrywalnych jednostek.
Opcje hordową orków można złożyć bardzo tanio bazując głównie na figsach ze startówki z innymi wariantami jest troche drożej. |
|
 |
Azrael88 |
Wysłany: Nie 20:27, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
Moim zdaniem Witch Hunters mają najładniejsze figurki, niestety nie da się tym grać, armia została kompletnie olana przez GW i raczej w najbliższych latach nie masz co liczyć na nowy kodeks.
Reasumując, jeśli chcesz mieć ładne figsy kupuj Witch Hunterów, jeśli chcesz do tego pograć bez irytacji wybierz CSM albo orki - mają względnie nowe kodeksy i grywalne army listy. Modele też ładne.
I decyduj sie szybko bo w lutym GW podnosi ceny o 20%.
Obstawiam, że za pół roku, najdalej za rok, kupisz armię do WM/H  |
|
 |
Basen |
Wysłany: Nie 20:07, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
raczej na 80% wybiorę WH 40k które jak na razie wygrywa w mojej opinii z WM
niestety ale karciankowość zbierania WM mnie osobiście przeszkadza no i z tego co poczytałem to koksiarskość niektórych kombinacji armii jak i mała ilośc wzorów figsów
teraz jest jeszcze gorzej bo mam wahania co do armii
myśle nad csm, orkami a łowcami czarownic |
|
 |
Ukalez |
Wysłany: Pią 12:51, 15 Sty 2010 Temat postu: |
|
Jestem tego samego zdania co DESTI. Każdy z nich jest inny i nieporównywalny. Jeśli ktoś lubi klimaty średniowiecznego fantasy i uwielbia poruszać się po polu bitwy całymi oddziałami wybierze WFB, jeśli ktoś woli walkę na odległość, nowoczesną broń a klimatem oscyluje wokół SF to pójdzie w stronę 40K. Natomiast jeśli chciałby mieć jedno i drugie w mniejszej skali (chodzi o rozmiar bitew) i skirmishu to WM/H.
Cokolwiek byś nie wybrał, każdy z tych systemów myślę że zasługuje na uwagę.
Pozdrawiam, |
|
 |
DESTI |
Wysłany: Pią 10:59, 15 Sty 2010 Temat postu: |
|
Basen napisał: |
...no i łatwiej jest złożyć różnorodną armie chyba niż w WH gdzie jak czytałem królują standardy no i mała ilość wzorów modeli co powoduje ze w oddziałach piechoty klony chyba bedą a jednak plastiki do WH wydają się łatwiejsze w obróbce
a... |
Błądzisz Basen błądzisz dla przykładu podam Ci moją frakcje "Cryx" gdzie do niedawna trzech zacnych gości miało armie do tej frakcji w CK i każdy złożoną z innych modeli!! NIe powtarzał się ani jeden wzór.... i wszystkie były grywalne. Osobiście mam wszystkie trzy sysytemy i uważam że każdy z nich jest zajebiaszczy a porównywanie na niewiele się zda bo to odrębne trzy wymiary dobrej zabawy.
Pozdro  |
|
 |
docent |
Wysłany: Czw 18:35, 14 Sty 2010 Temat postu: |
|
Ja obecnie gram Chaos Marynatą , jesli widzisz się w tych klimatach mogę przyjechać z całym gównem do MZiZ kiedyś i pozyczę Ci armie to sobie z kimś zagrasz. |
|
 |
Maszta |
Wysłany: Czw 18:30, 14 Sty 2010 Temat postu: |
|
Vostok napisał: |
Fajne fajne, ale dam sobie rękę uciąć, że czytałem to na jakimś serwisie figurkowym
|
i byś wygrał bo jet to dość stare i znane oraz znajduje się na niejednym serwisie choć ta to napisana z pamięci a zasłyszana na zeszłorocznej wojnie światów w poznaniu
co nie zmienia że w 100% się zgadzam z tą opinią i w pełni się ona zgadza z moim doświadczeniem z tymi systemami
A co do armii w WH40k to zależy czy mamy oceniać pod względem klimatu (co jest rzeczą inną dla każdego gracza) czy wypaku co jest najłatwiejsze i też nie tak oczywiste
zresztą grać się da wszytkim, bo prawie  |
|
 |
Basen |
Wysłany: Czw 18:11, 14 Sty 2010 Temat postu: |
|
No na prawdę nie wiem co wybrać WH40k podoba mi się klimat,
ale i WM ma niezgorszy tyle że bardziej dziecinny ale w tej kategori remis między oboma systemami.
Z drugiej strony podobają mi się gry na dużo modeli a tu znów przewaga 40k
no i łatwiej jest złożyć różnorodną armie chyba niż w WH gdzie jak czytałem królują standardy no i mała ilość wzorów modeli co powoduje ze w oddziałach piechoty klony chyba bedą a jednak plastiki do WH wydają się łatwiejsze w obróbce
a moglibyśćie wymienić jakieś wady zalety armii do 40k niby poczytałem na necie ale jednak się zapytam. |
|
 |
docent |
Wysłany: Czw 17:59, 14 Sty 2010 Temat postu: |
|
Moim zdaniem obecnie liczą się tylko 3 gry bitewne , w pewnym sensie mainstream w tym małym światku.
Mam na mysli 40k ,WFB i WM/H. Cokolwiek byś nie wybrał ,sądzę że będziesz zadowolony. Najpierw popatrz jak inni grają , popróbuj pograć , po pewnym czasie wyrobisz sobie jako takie zdanie i zobaczysz która gra najlepiej Ci pasuje.
Na pewno obecnie na topie jest WM/H. Głównie za sprawą MKII ale przede wszystkim ze względu na podejście PP do klientów czyli graczy.
A to uważam za perfekcyjne. No i mechanika gry ,duuużo lepsza od gier GW.
Nie będę się rozpisywał na temat wad i zalet bo widzę że koledzy już to zrobili.
W każdym bądź razie jak wsiąkniesz w to szambo to przygotuj się na lata fantastycznej zabawy i tyle samo frustracji ,zgrzytania zębami i nieprzespanych nocy. Niestety tu sobie nie ustawisz levelu na easy.  |
|
 |
Vostok |
Wysłany: Czw 10:57, 14 Sty 2010 Temat postu: |
|
Maszta napisał: |
tak w skrócie
Warhammer 40k - wydajesz mnóstwo kasy. Nie masz nigdy czasu by pomalować swoją armie, a zanim uzbierasz ją do końca będzie ona przestarzała i słaba.
Warhammer FB - gra o archaicznej mechanice, prawdziwie ka-sześć fuckfest. Do tego jeden zły rzut i przegrywasz grę. Obecnie są wstanie wygrywać tylko 3-4 frakcje (one mogą mieć złe rzuty) do tego te same wady co w WH40k
Warmachine - gracze WM nie grają wolą od tego wieszać psy na Games Workshop jakie to jest be a PP cacy. Gra udaje że jest tania ale tak naprawdę jest CHOLERNIE droga. Są kombosy które wygrywają gre zanim ty zdążysz wystawić swoją armie. Warmachne to prawdziwa "karcianka" jeśli chodzi o kombosy i sposób kupowania spośród bitewniaków.
Infinity - System gdzie nie masz w rzeczywistości własnej tury a przeciwnik zabija cię gdy tylko przesuniesz swój model. Non stop wychodzą nowości które musisz kupować do tego modele mają pozycje rodem z filmów z gatunku brutal tentacle loli porno.
A tak naprawdę wybierz system w którym modele i klimat ci najbardziej podchodzi. |
Fajne fajne, ale dam sobie rękę uciąć, że czytałem to na jakimś serwisie figurkowym
Moje 3 grosze do dyskusji - WM/H w żadnym wypadku nie są tanie. To, że gra się kilkonastoma figurkami, nie znaczy, że nas to wyjdzie grosze ;). Ale nie będę straszył, figurki tanim hobby nie są. W ogóle nie ma czegoś takiego jak tanie hobby.... |
|
 |
Azrael88 |
Wysłany: Czw 8:00, 14 Sty 2010 Temat postu: |
|
Basen: wiesz już prawie wszystko:) Pozostaje przychodzić do muzeum i oglądać/pytać kiedy grają inni.
Jeszcze jedna ważna sprawa - w Kielcach gracze są "wielosystemowi". Ja mam WM/H, WFB i W40K, Sargo, Docent, Emilian, DESTI również. Kolejne osoby, np. Kozi, Marko mają armie do dwóch systemów, etc. Co byś nie wybrał (oprócz Infinity) to zawsze z kimś pograsz; to że teraz namiętnie większość młóci w WM/H nie oznacza, że nie zagram z Tobą w 40K.
Maszta: całkowicie realnym terminem jest marzec - w lutym kroją się 2 turnieje WM/H na których chcę być, również w lutym muszę dokończyć sklejanie motorków wg armylistu, który omawiałem na Glorii. W marcu motorki będą gotowe. Pewnie w lutym pogram Nekronami bo Cezary (hardkore Tyranid player z 2 edycji) wziął ode mnie DA i będzie musiał na kimś trenować multimelty:) |
|
 |
kozi |
Wysłany: Śro 23:34, 13 Sty 2010 Temat postu: |
|
dodam cos od siebie - od warzona i wfb zaczalem przygode z bitewniakami i choc teraz muce praktycznie tylko w Warmaszyne to do wfb mam duzy sentyment. Zarowno wfb jak i WM i Hordy maja swoich wielbicieli w Kielcach i do obu systemow znajdziesz przeciwnikow. WFB liczac nowe figurki wychodzi b.drogo. Korzystajac z figurek "Second Hand" z allegro i innych zrodel mozna naprawde tanio zlozyc dobra armie na 1500-2000 ptk. W przypadku maszyny i hord armie na 35 ptk złożysz za 350-400 zł spokojnie.
Oba systemy roznia sie diametralnie i uwazam po wielu latach grania w WFB ze maszyna ma po prostu ma lepsza mechanike, jest wiecej mozliwosci, gra jest bardziej dynamiczna, wielkie bestie i jacki z multum zasad specjalnych + scenariusze to jest to :)
Co do WFB - 5h gra na 2000ptk i wielkie regimenty maja swoj urok, ale losowosc w tej grze czasem zabija ducha walki no i jak wspomnieli koledzy - brak balansu u niektorych armii. Mozliwosci taktyczne sa rowniez ograniczone no i uwazam, ze zasady sa bardziej skomplikowane :)
Najlepsza rzecza jest poobserwowac kilka bitewek w WFB/wh40k/WM/H i samemu zaglebic sie w zasady i sprobowac zagrac.
P.S I tak wybierzesz maszyne/hordy ;>>>>
To tyle ode mnie. |
|
 |
Maszta |
Wysłany: Śro 22:57, 13 Sty 2010 Temat postu: |
|
Co by nie było to ja bez sarkazmu już zgodzę się w prawie 100% z Azrael88
tylko że imo zasady do 40k były uproszczone tylko raz to jest w czasie przejścia z 2 na 3 edycje i obecnie zmiany to kosmetyka ale z tendencją do polepszania
starsze edycje WH 40k -2 WFB -5 to był istny hiro hammer a bitwy trwały dłuuuuuuugo
Jeśli porónywać WFB i WH 40k to to drugie ma imo bardziej wyważone armia (choć oczywiście są wyjątki) oraz jest dużo mniej konfliktogenna od wfb (choć wiadomo hydranci to i w szachach się znajdą)
a tak po za tym to WH 40k zajebistą otoczkę fabularną i najbardziej rozbudowaną, naprawdę dobre mroczne techno fantasy pod tym względem najlepsza gra ze wszystkich 4, do tego świetne i duże środowisko graczy w Polsce
Ogólnie jak by fluffowo oceniać gry to WH40k jest jak dobra książka WM jak nie głupie czytadło WFB jak jakiś mdły romansik a Infinity jak M jak miłość
finansowo to Infa jest najtańsza a WFB/40k i WM dużo droższe choć systemy GW mają tą cenową przewagę że obieg wtórny w polsce jest bardzo duży i można spokojnie skompletować armie nawet z 50% ceny nowych modeli z WM tak nie ma dużo mniej graczy to i mniej na allegro
a co do graczy 40k to są w rozjazdach w ostatnim czasie po polskich turniejach i nie mają czasu pokazywać się w muzeum (a przynajmniej do końca sesji)
PS Azrael88 kiedy będzie okazja do pogrania z twoimi motorowymi SM |
|
 |
Jingizu |
Wysłany: Śro 22:25, 13 Sty 2010 Temat postu: |
|
W w40k ani wfb nie grałem, więc się nie wypowiem. Infinity odradzam, bo co prawda znam kilka osób które mają do tego modele (np. siebie :P), ale nie znam nikogo kto by w to grał - system umarł, przynajmniej w MZiZ. Jeśli chodzi o Warmachine, to proponuję przyjść w najbliższą niedzielę o 10.30 do Muzeum Zabawy i Zabawek (Plac Wolności 2), i popatrzeć jak się w to gra: WM/H - "luzne' potyczki i wypady do MZiZ, ew. spróbować zagrać samemu jeśli ktoś użyczy armii na "jazdę próbną". |
|
 |