Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe szczury
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> WFB-Informacje ogólne i nowości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:03, 17 Lis 2009    Temat postu:

Hehehehe...
Ale nie trać wiary... :)
Kiedyś na pewno Ci się uda... hehehehe...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:16, 17 Lis 2009    Temat postu:

Hehe,
Jakbym tak łatwo tracił nadzieję to nie grałbym HE Yellow_Light_Colorz_PDT_16


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:22, 17 Lis 2009    Temat postu:

Właściwe podejście... Yellow_Light_Colorz_PDT_03

A co do Jazzaili i ich "skirmishowej straty"...
Znalazłem w AB taki zapis, że one są weaponteam'em...
A z kolei w weaponteam'ach jest zapis, że są move-or-fire... ALE...
... ale mogą robić pivot w dowolną stronę, żeby sobie strzelić.

Ciekawe jak to będzie w oficjalnej, ostatecznej wersji...
Bo jeśli tak zostanie to... w zasadzie żadna różnica czy skirmish czy nie. Bo niby regiment - ale może sobie robić pivot...
Co o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:58, 18 Lis 2009    Temat postu:

Jezzaile nie są "waepon team'em" ;)

Zresztą przy Waepon Teams nie ma zapisu o pivotach,

Waepon Team to po prostu obsługa maszyn:
-warpfire thrower
-ratling gun
- doom-flayer
- poisoned wind mortar
- warp grinder

Ujednolicone zasady dla obsługi wyżej wymienionych, czyli np ward 4+, brak paniki u sojuszniczych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:20, 18 Lis 2009    Temat postu:

Jest zapis, że są weapon teamem. Cytuję:
"The Warplock Jezzail is unmistakably a Weapon Team, but unlike the other Clan Skryre portable weapons, the Warplock Jezzails do not individually support infantry, but instead form their own units."

Ale przyznam, że im dłużej czytam to co mam - tym coraz bardziej jestem przekonany, że to nie jest ostateczna wersja i jeszcze sporo może się tam zmienić.
Przykład a'propo weaponteam'ów:
Jest zapis, że "Each Weapon Team is crewed by two Skaven mounted on a single base and treated as a single model" - ale nie wyobrażam sobie, że oni się zmieszczą na zwykłej podstawce... (są normalnie na kawaleryjskiej).
I teraz:
- czy ten zapis oznacza, że pomimo kawaleryjskiej podstawki są "single model" tak jak każdy bohater "on foot"? Jeśli tak - to OK...
- ... ale jeśli nie to brak jest zasady "skirmish" - co oznacza, że mają normalne strefy widoczności, mają boki i żeby zaszarżować muszą widzieć.
- ...ale skoro nie są to jak każdy model na kawaleryjskiej podstawce (poza tymi w których jest to wyraźnie napisane "że tego nie mają") mają +1 do Save'a.
A skoro tak, to oznacza to że weaponteam'y mają Sv=4+ !!! A to zajebiaszczo dużo jak na taką jednostkę!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bastor dnia Śro 17:21, 18 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:01, 18 Lis 2009    Temat postu:

Tak, tyle że to jest do fluffu. Bynajmniej ja to tak odbieram. Zauważ że Jezzaile mają swoje statystyki a jednostki, które wymieniłem korzystają ze statystyk Waepon Teams. Poza tym pisze w tym opisie, że nie są wspierani poprzez zwykłą piechotę (Waepon Team). Ja tak wnioskuję z tego opisu.

A jak rozwążą kwestię, ciężko powiedzieć. Wydaje mi się, że będą na kawaleryjskiej tak jak ratlingi (one mogą pivotować), ale głowy sobie uciąć nie dam. Wg. mnie Waepon Teams nie mają sejwa, mają tylko warda 4+. Jezzaile nie mają warda ale mają as 4+. Będą mieć normalne pole widzenia 90stopni, ale i tak pivoty na maszynach, więc sie nie wiele zmienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:35, 20 Lis 2009    Temat postu:

Bastor napisał:


Moim zdaniem tylko chory psychicznie będzie to próbował rzucać...
CHYBA ŻE...


Chyba się rozjaśnia powoli. Warptokeny nie są "one use only" i można ich brać do woli (oczywiście ograniczenie jedynie w punktach). A więc kosztują 15p. Toteż mag 2 poziomu może ich mieć 3 a w fazie magii do dyspozycji 7 kości PD, dlatego też uzyskanie 25+ na czarze staje się możliwe, tyle że spore ryzyko samouśmiercenia ;) bo 1 to wound.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:51, 23 Lis 2009    Temat postu:

No - z takim stwierdzeniem to bym był ostrożny.
Przedmiot na razie jest niby opisany i nie ma wpisu "one use only" ale jestem przekonany, że to błąd i że taki zapis będzie.

Zwróć uwagę, że Thanquol ma określoną ściśle ilość warptokenów. Więc gdyby go porównać ze zwykłym Grey Seer'em to wypadałby conajmniej blado...

Thanquol = 4 kości +d6+2 warptokeny
Zwykły Grey Seer = 4 kości +d3 warptokeny + max. 6 warptokenów

Zwykły Grey Seer kosztuje 240pkt+90pkt. przedmioty
Thanquol - nie ma na razie kosztu - ale stawiam na 490pkt.

Argument nr. 2 - nikt nie kupowałby Power Stone'a za 20pkt (one use only) skoro mógłby mieć za 15 multi-power stone'a... lub za 30 - dwa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:49, 23 Lis 2009    Temat postu:

Masz rację. Pewnie to kolejne niedopatrzenie GW.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:45, 09 Gru 2009    Temat postu:

Co prawda jeszcze nie oficjalny FAQ, ale częstujcie się...

Pytania do GW:

1. The StormBanner - possibly the most controversial item in the entire army book. In the item rules, it states that the banner can be activated in any player turn, and that on a roll of 4+ at the beginning of subsequent player turns, the banner's effects end. The controversy behind this item however is that it is NOT listed as "One Use Only" (as it was in the 6th edition Skaven book), and the ambiguous wording of the way the banner runs out leaves it open to the idea that, once the banner's effects end, the banner can be "reactivated" at the beginning of the next player turn (similar to the way the Bands of Power magic item worked in the 6th edition Skaven book). How should this item operate?" As a "One Use Only" banner, or can it be reactivated on the turn after it shuts off?"

2. Warpstone Tokens - another interesting item. This allows a wizard to cast a spell with an additional dice, however there is no mention that the item is "One User Only", which means that it could be interpreted that the wizard gets an additional dice for every spell he wishes to cast. This becomes a problem if a wizard buys multiple Warpstone Tokens, as it implies that he gets free multiple dice to cast all of his spells with. Is this correct?

3. The Scavenge Pile - The army book states that characters may buy items from the scavenge pile up to a certain points limit. The problem with this is there doesnt seem to be a "cap" on the number of items that can be bought. For instance, can a character buy multiple Rat Hound BodyGaurds? Multiple Tail Blades? etc.

Odpowiedź GW:

Thanks for writing in. I am quite certain that there will be a Skaven FAQ, however we're not sure as to when this will be released.
As soon as it is available though I believe they will be letting people know through the 'What's new today" section of the website.

Please bare in mind that the following answers are meant to help you get by until the FAQ is released.

1. The banner states that after the banner is activated roll a D6 and the beginning of each following player's turn, the effects will end on a roll of a 4+. If it is deactivated then you'll have to wait until
the next turn to re-activate it (since at the start of that turn the banner was active before it was de-activated on a roll of 4+). It is not classified as a 'one use only' so it can be use multiple times.

2. No. Note that you 'consume' a token every time you use it (each token is essentially a 'one use only'). So if you have 3 Warpstone tokens and choose to use one you will be left with 2 afterwards.

3. Unless stated otherwise you can only have one of each item from the scavenge pile (though it would be cool to have a 'pack' of rat hound bodyguards

Ten banner mnie zniszczył Yellow_Light_Colorz_PDT_10


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:52, 09 Gru 2009    Temat postu:

A mówiłem... ostrzegałem...

Ciekaw jestem czy będzie choć jedna armia skaveńska, która go nie będzie używać...
GW chyba się coś nałykali... Może tokenów za dużo???? Yellow_Light_Colorz_PDT_07
A wracając do Abominacji - to jak teraz się okazuje, nie będzie ją tak łatwo zastrzelić... ;)

Coraz ciekawiej się robi...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bastor dnia Śro 14:58, 09 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Azrael88
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 7:48, 29 Gru 2009    Temat postu:

Nie związane bezpośrednio ze szczurami, ale pośrednio ze wszystkimi armiami GW - w lutym podwyżka średnio o 20%. Miłej zabawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DESTI
Kasjer



Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 12:12, 29 Gru 2009    Temat postu:

oo jak miło to taki spóźniony noworoczny prezent... Yellow_Light_Colorz_PDT_06 . DZIĘKUJEMY CI GW!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ukalez
Pomocnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:07, 29 Gru 2009    Temat postu:

Kiedyś musiało to nastąpić Yellow_Light_Colorz_PDT_14

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bastor
Woźny



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:13, 05 Sty 2010    Temat postu:

No... - i w końcu zdobyłem swój własny, oficjalny ArmyBook!
Czytałem go wczoraj raz... i drugi... i trzeci...

... i muszę oficjalnie odszczekać wszystko co wcześniej napisałem.

Panie Vetock - Mea Culpa!

A teraz do sedna:
Skaveńska armia nie jest wcale taka przegięta jak się na pierwszy rzut okiem wydawało.
Okazało się, że panowie z GW puszczali farbę o samych zaletach... ale słowem nie zdradzali co szczurom pozabierali! A pozabierali sporo - i to cholernie przydatnych rzeczy!

W każdym razie - skaveńska armia zupełnie - ale to ZUPEŁNIE... zmieniła charakter...
Nie są już takimi "misiami magicznymi" jak w poprzedniej wersji - dzięki czemu mieli kupę fajnych zabawek i mogli mieszać (pamiętacie, niemal każda "specjalna" konstrukcja miała jakieś specjalne zasady, wardy, strzelała magicznymi atakami itd.). I generalnie gra skavenami opierała się na tym jak "to wszystko" dobrze wykorzystać...
Teraz skaveny stały się zwykłą, morderczo skuteczną - ale normalną ARMIĄ. Nie ma już "magicznej aureoli"... jest tylko smród, syf i brutalna siła... W mojej opinii skaveny stały się teraz takimi "słabszymi beastmenami z większą ilością rozumu i sprytu niż przeciętny chaosowy beast".

Kilka szczegółów:
-zniknęły zupełnie dziwne zasady konstruowania armii (maintay unit) - teraz składasz szczury tak jak każdą inną armię...
- Live is cheep - czyli strzelanie do HtH jest możliwe tylko do slavów. Oprócz tego jako oddział mają tą zasadę tylko PoisonWindGlobadierzy. Oni mogą strzelać w każde HtH. Skaveny zaczęły się szanować... :)
- Skaveny całkowicie straciły WARD SAVE - niestety w całym AB znalazłem tylko 2 (słownie: dwa) przedmioty, które dają Warda. Jednym z nich jest Foul Pendant (WS 5+) a drugim jest Dzwon dla GreySeer'a (WS4+ ale tylko dla niego). Jest jeszcze jeden przedmiot w Arcane'ach - ale to jednorazowy ward na 3+ po którym user jest Stupid... więc tylko dla magów... i przyznam taki sobie... (za 15pkt.).
Ward straciło wszystko co go miało - Dzwon, Działo, DoomWheel... Nie ma już Warpstone Amuletu... normalnie giną stadami...jak szczury... :)
- skaveny znacząco zyskały na walce wręcz - naprawdę jestem pod wrażeniem niektórych jednostek. Dawniej szczury w HtH były ogólnie pogardzane... Teraz każdy kto nadal tak będzie do nich podchodził... gorzko się rozczaruje.
*Rat Ogry - kapitalna jednostka, nareszcze nadaje się do normalnego grania...
*Stormvermini - bardzo przyzwoita jednostka, można ich mieć więcej niż 1 oddział (nie ma żadnego limitu) a jak się weźnie odpowiedniego generała - to można ich podkręcić do WS=5 i S=4... co z halabardą daje już przyzwoite prawdopodobieństwo zrobienia komuś krzywdy (s=5)
*Plague Cancer Bearerzy - MASAKRA! Ta jednostka zawsze miała power... ale w tej wersji po prostu jest niesamowita! (każdy ma 3 ataki z S=5, jeśli są w 6" od jednostki Monków mogą korzystać z ich bonusu do Ld a jak są w 12" od Plagowego Kadzidełka (Plague Furnance) mają Stuborn!
- sztandary... to bardzo eufemistyczne określenie dla tych nędznych, śmierdzących szmat, które mają na swoich patykach... Może 2-3 nadają się wogóle do rozważenia czy za nie płacić. W tym jeden z nich to Storm Banner - który faktycznie nie jest przedmiotem "one use only" (i bardzo się dziwię, że w BP zdecydowali się zrobić z niego przedmiot jednorazowy... w tej wersji AB bez tego bannera skaveny od ostrzału schodzą stadami... :)
- zbroje magiczne - hehehe... dobry żart! W całym booku są 2... magiczne zbroje... i 2 magiczne tarcze... skaveny w tej edycji będą naprawdę ginęły MASOWO... :)
- doniesienia o tym, że skaveny mogą strzelać tak jak hochlandlong rifle to plotka - nieczego takiego nie ma...
- generalnie przedmioty są takie "miętkie" raczej - nie ma już tych podstawowych z poprzedniej edycji AB... W zasadzie wszystkie ważniejsze bronie zniknęły albo zostały osłabione (weaping blade ma teraz tylko -1 do Sv. i d3 woundy - nie ma już +1S... niestety...)
Generalnie - nędza i ciężko znaleźć wśród tych plewów jakieś perełki. Nie mówię, że wszystko jest do bani... ale bez rewelacji...
- magia - tutaj zgodnie z przewidywaniami i zapowiedziami: 2 lory zwykły skaveński i nowy pestilience - czary fajne, dość przydatne... Niestety zniknęła również zasada "13". Teraz wszystko działa tak jak u innych. Fajne jest to, że GreySeer może mieszać lory - może np. zadeklarować, że bierze 2 zwykłe czary (i losuje) i 2 z Pestilience'a (i też losuje).

Z ciekawostek na koniec - rozwaliła mnie jedna sprawa:
DoomWheel jest bodaj pierwszym rydwanem, który został zaprojektowany do jazdy po lasach... :)
Tak - dobrze widzicie... PO LASACH! :)
Może tam jeździć dobrowolnie i dostaje tylko d3 hity z S=4 - co przy jego t=6 nie jest czymś specjalnie niebezpiecznym. Ot taka ciekawostka...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bastor dnia Śro 10:35, 06 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> WFB-Informacje ogólne i nowości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin