 |
BITEWNE.FORA.PL Świętokrzyskie Forum Gier
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ukalez
Pomocnik
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:44, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Informacje pojawiły się na Warseer'ze:
Cytat: |
Not to drop a bomb or anything, but yes, 8th edition will be out next summer with a new boxed set in the fall. I’ve heard Empire vs. Orks in the box with a new O&G book out in Q1 2010. Plastic Empire Knights and Orc Boar boys will be in the new set I’ve heard. They keep one-upping themselves with the box sets so I would expect a mountain of amazing plastics in the new starter set. |
Jedni twierdzą że...
"poprawki zasad i kosmetyczne zmiany w 7mej były , 8ma będzie tym czym była 6ta dla 5tej"
inni
"przychylam do zdania iz 8ed jest robiona poto, aby wyrownac szanse"
a część:
"Nie wierzę za bardzo. Bardziej to będzie jakas kampania nowa..." (podobnie jak Bastor)
Kampania faktycznie jest zapowiedziana na lato 2010. Dla mnie 8 edycja też za szybko miałaby się pojawić, ale jeśli wniesie kosmetyczne zmiany lub większy balans w grze to ok. Jednak jeśli plotka się potwierdzi i najpierw wyjdzie book do O&G i Imperium, to znów Bretka, OK a może i TK zostaną w 6ed. ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
SARGO
Beer Master

Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 6:32, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Patrz niżej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Azrael88
Moderator

Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 9:55, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jakoś mnie to nie dziwi, wręcz przeciwnie, gdyby to miało oznaczać nowy book dla Imperium to jak najbardziej chcę 8 edycje choćby zaraz.
Co do armii bez 7ed booków, Ukalez - spójrz na 40K, tam nekroni i dark eldarzy mają kodeksy z 3 ed a mamy już 5ed. I co? I nic - GW takie rzeczy ma głęboko w d.....
Wydaje się kodeksy do armii, które się dobrze sprzedają, te które się słabo sprzedają, są niszowe, raczej czeka długa droga do nowych książeczek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
SARGO
Beer Master

Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 10:25, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Przynajmniej jest jeden pozytyw tego wszystkiego - zmiana wyglądu modeli - oczywiście nie wszystkich ale jednak te nowe plastiki są o niebo lepsze niż stare metale, choć u tych drugich też by się znalazły "białe kruki".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ukalez
Pomocnik
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:40, 31 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Pojawiły się nowe uściślenia i balancing patch v.1.5.
Oczywiście w uściśleniach znalazły się przede wszystkim kwestie związane z nowymi szczurami (między innymi tokeny jako one use only i wyczerpujący się Storm Banner) w BP-R natomiast, nieco uwolniono wampiry z ograniczeń (ponoć były zbyt mocno pocięte poprzednio), hydra DE nie jest już 0-1 i silne podbicie armii O&G (włącznie z nowymi przedmiotami magicznymi )
Pozdrawiam i zapraszam do lektury: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dark Knight
Bywalec
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:20, 03 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
BP 1.5 to najlepsza jak narazie wersja IMO. A co do 8 edycji z linka Sargodara to mam nadzieje, że GW zrobi wszystko to co tam napisano. Lekką poprawe zasad, powrót epickich bitew (tu nie wiem o co chodzi bo gram od 7 ed) i ogólnie większy balans by sie przydał. POZDRO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ukalez
Pomocnik
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:36, 16 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Pogłoski na temat 8 edycji
ARMY SELECTION
* Army construction is moving back to percentages.
There have been not been strong rumours yet to support any specific % for all categories, however, 25% min core, 25% max special and 25% max rare seem to be undisputed.
* Slot system may or may not be dropped
* Categories for core/special/rare are remaining.
There have been no rumours yet of a system wide errata to specify which things are limited as a result.
MAGIC
NOTE: The magic rumours nobody seems to agree on, so rather than try and find what exactly the truth is I will just put here most of the theories
* Power dice aren’t generated by the number of spellcasters. The pool is decided by 2D6. Magic users add their magic level to the score rolled. All Wizards have a chance to generate more power dice. - Avian
* Giving irresistible force a downside
* If a wizard fails to cast (not counting dispels) twice in a row he miscasts
* Making miscasts harder to have but much more devastating.
* Dispel scroll only adding dispel dice (+2 dice to the dispel dice pool once per game). (edit - possibly speculation)
* Something rumoured is carrying over power dice, but holding too many could lead to a ‘magic backlash’.
* All the book Lores will have more supportive spells than they have now, and will all be getting a major overhaul. Each lore to get a mega spell.
* Dispel attempts to be made by specific wizards (presumable your casting level is beneficial for dispelling spells)
* A higher chance of miscast with multiple casters.
* If a wizard fail to cast a spell he can't cast other spells in the same phase.
COMBAT
NOTE: Trying to nail down what the truth is here is very hard. Once it is explained properly by someone who knows categorically what it is I will update this
Some of this is only my understanding of what has been discussed.
Edit:
There are basically 2 big new rules here; what I have named 'Stepping up', and a 'Horde' rule. - Harry.
What is 100% clear is that models in the second rank will have some role to play in most combats.
* Stepping up. – Harry/ Avian
Basically how this works is that the second rank get to fight only if the guy in front is killed. But they only get a single attack regardless of what their profile attacks are, or what weapons they are carrying* . It is not clear yet whether they get to use special rules in addition to this or not at all (frenzy, hatred and killing blow etc). Only once there are insufficient models left to replace those that are killed in the attacking rank will the overall attacks of the unit drop.
*It has yet to be clarified exactly how models with spears get to use them.
No word on the impact for High Elves.
Cavalry still only fight in 1 rank.
Example:
You have a unit of 20 guys, 5x4, 5 of which are in base contact with the enemy and 15 are not. The enemy strikes first and kills 6 of your guys. As you now have 14 models you have sufficient numbers to step up and replace casualties.
Because the front 2 ranks consists of 10 models overall, 6 of which are now dead, you still get to fight back with 4 models. In the next round of combat, the ranks are reset, so 5 models are in base contact, 5 in the second rank (capable of ‘stepping up’) and 4 in the third (remember, you still have 14 models). This time the enemy kills a further 8 models, leaving you with 2 models that get to fight back and a unit of 6.
This is the same regardless of which side they are attacked on.
* Horde
Fight in 3 ranks if 10+ wide (4 with spears). - Avian.
OR
Some benefit to fighting in large units, may automatically become stubborn beyond a certain unit size. – Harry
* One Save to ruin them all!
Models will only ever get one save (be it ward, mundane or magical armour). No word yet on whether regeneration is included. From Alessio himself!
* 40mm models
40mm models moving to 3 model-wide ranks. Ogre sized models are officially being put into their own size category (finally).
* Crush them!
Additional stomp/crush attacks for big infantry (ogres, trolls, etc) to represent them trampling lesser races underfoot. Bigger bonus for large creatures like giants. These are not impact hits.
* Fewer armour save modifiers
* Chariots
S7 autokill is gone. (edit: possible speculation)
MOVEMENT
* Measure the distance for the furthest moving model, and perform whatever manoeuvres you wish within that lax limitation. Command models will have some role to play in giving free manoeuvre as you move (Musician bonus similar to Ancient Battles?).
* Charging.
An added 'bonus' of getting an 'extra' +D6 or +D3 inches of movement to your move range (presumably the D6 or D3 decided by the category of warrior; infantry/cavalry/ogre sized).
* Heavy cavalry no longer able to march
- Heavy cavalry, defined as any cavalry with a 2+ or better save, cannot march. They can double their move when charging as normal, but they are not allowed to make a March move.
- "Medium and Fast cavalry remain the same".
SHOOTING
* As it happens to be the same rumour; fewer armour save modifiers.
* Archers fire in two ranks (not just High Elves but all archers). - Harry
PSYCHOLOGY
* Fear and Terror
When in combat, units or monsters with these rules gain 1 or 2 or 3 points of Static Combat modifier. This is added to the number of wounds caused by the Fear/Terror model/unit, as well as ranks, banners, etc. These bonuses may be cumulative between fear/terror causing things attacking a unit.
* Autobreaking from fear or terror is gone.
OTHER RULEBOOK CONTENTS
* Multiple objective driven scenarios in the rulebook (no kill points). See GW grand tournament and doubles scenarios.
* 15 or so missions in the new rulebook. 9 or 10 of the missions required Core units to capture objectives. Units must have banners to capture objectives. Several missions had multiple objectives
* Victory Conditions
Interestingly something I picked up from a post was that ‘victory conditions’ have been referred to in the last 3 books, not victory points.
* Terrain
Difficult terrain may be merged with very difficult and encompass more things (presumably more than just affecting movement).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ukalez
Pomocnik
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:50, 18 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
I okładka na dokładkę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ukalez dnia Pon 6:37, 19 Kwi 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ukalez
Pomocnik
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Azrael88
Moderator

Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 11:34, 20 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
hmm... pozwolę sobie co nieco na temat tych spekulacji, mimo że ostatnio w WFB grałem sto lat temu :)
1. army selection w % - mam mieszane uczucia, pamiętam co można było wykręcić w 4/5 ED ładując max punktów w bohaterów, obyśmy znowu nie wrócili do herohammera
2. magia - tutaj wogóle nic nie wiadomo, dlatgi napisze tylko że jednak najbardziej miodny był system magii z 4/5 ED z kartami, winds of magic etc. Właściwie faza magii była taką mini-gierką w trakcie całej rozgrywki
3. combat - bonusy z tytułu zasady HORDE byłyby wskazane, ale liczę że ta rewelacja z 10 chłopa w szeregu to jednak lipa i się nie sprawdzi. Bo inaczej nie bedzie mowy o jakichkolwiekmanewrach na stole (chyba ze na stole od ping ponga); bonus dla dużych podstawek jak najbardziej na miejscu
4. strzelanie z 2 szeregów - niesamowite... GW po 30 latach odkryło że pierwszy szereg może klęczeć a drugi stać, brawo panowie!
5. brak marchmove dla kawalerii z SV2+ - idiotyzm jakiś, wg nich koń w blachach może tylko człapać albo cwałować, nic pośrodku?
6. terror/fear - tutaj mi się podoba. outnumber fear było głupią zasadą, a bonusy do CR są OK
7. misje/scenariusze - no może coś się ruszy w tym temacie i GW przepchnie do świadomości graczy że warto zagrać inaczej niż w bezmyślną napierdalankę typu "pitched battle"
Ogólnie rzecz ujmując - czekam na podręcznik, jego zawartość wraz z kolejnym AB do imperium zadecydują czy zagram jeszcze kiedykolwiek w ten system czy kompletnie go oleję.
Jeśli pojawi się chociaż cień szansy na balans w rozgrywce, likwidację antylogicznych zasad typu ASF, oficjalny format turniejowy to jest dla WFB szansa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ukalez
Pomocnik
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 6:14, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Najbardziej IMO przerażają % (jeśli to się sprawdzi). Wzrost ilości jednostek core ok, ale niektóre armie mało co w core'ach mają. A słyszałem już gdzieś plotę, że core ma być min. 50% (ale pewnie bujdy bo się mało realne to wydaje)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bastor
Woźny
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:29, 04 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Procentowy podział jest OK - kluczem jest tutaj rozkład tych procentów...
Pamiętajcie, że we wcześniejszych edycjach już to było - i błąd "herohammera" polegał na tym, że była jeszcze wtedy klasa "monster".
I ona powodowała, że lordowie i inni byli kupowani z "characters" a ich monstery z "monster".
To powodowało, że 75% punktów było w charakterach i ich "koniach"...
Teraz tego nie ma i moim zdaniem to będzie bardzo OK.
(policzcie sobie teraz własne armie i jaki to ma procentowy udział a przekonacie się, że to jest praktycznie żadna zmiana... - a w niektórych armiach jest to zmiana jak najbardziej urealniająca - vide Lord Chaosu na Chaos Dragonie w armii na 2000pkt...)
Poza tym - jeszcze jedna kwestia:
Jeśli wrócą do "starego" systemu to będzie jeszcze jeden plus - nie będzie limitu charaktersów.
Teraz masz 4 sloty herosów - 1 lord i max. 4 hero.
A teraz może się okazać, że możesz zmieścić w 50% armii nie 4 herosów ale np. 6 albo 7...
Byle by ich wartość zmieściła się w tym procentowym limicie.
To również oznacza przycinkę w drugą stronę... można w tej chwili zrobić armię Chaosu na 2000 w którym na charaktersów wydam 1500pkt.
I nadal mam 3 cory - i teoretycznie wszystko jest OK... :)[/list][/u]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bastor dnia Wto 14:54, 04 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
White Lion
Woźny
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 8:20, 11 Cze 2010 Temat postu: %tówka |
|
|
Biorąc pod uwagę, że najtańszy bohater u szczurów kosztuje 15pkt - to całkiem sporo ich będzie można wystawić :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ukalez
Pomocnik
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:09, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Niektórzy szczęśliwcy czytali już podręcznik.
Witamy powrót do przeszłości:
- samotny bohater w 3" od unitu min 5 modeli r&f ma look out sira na 4+ (takie nowe proximity)
- Look Out Sir (zwykły i ten powyżej) działa tylko i wyłącznie na ten sam typ jednostki (piechota, kawaleria etc.), czyli herald khorna w bloodletterach nie ma Look Outa
Pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ukalez
Pomocnik
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:37, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Przejrzałem nowe Lory i powiem, że czary masakrują. Teraz każdy Lore ma czar 0 oraz jakąś zasadę ogólną odnośnie całej domeny (np. Life - każde udane rzucenie przywraca 1W casterowi lub sojuszniczemu modelowi). Zazwyczaj każdy czar ma 2-3 poziomy mocy (oczywiście są wyjątki). Przeważnie przekłada się to na zasięg (ale nie tylko). Dla przykładu 0 z fire:
Fireball:
5+/24"/D6 S4
10+/36"/2D6 S4
18+/48"/3D6 S4
Z ciekawszych (domena Bestii) mag może przemienić się w smoka , albo czar który dodaje +3T (w zależności od poziomu albo tylko magowi albo wszystkim własnym bohaterom )
Faza magii wygląda mniej więcej w skrócie tak:
Gracze rzucają 2k6 (to jest ich pula PD, max 12) z czego większy wynik na jednej z kości oznacza również ilość DD. Następnie za każdego maga rzucają kością, wynik 6 oznacza dodatkową kość PD. Poziom maga dodaje oczka do wyniku casta (więc łatwiej rzucić czar).
Robi to z magii potężną siłę, ale bardzo nieprzewidywalną (nigdy nie wiadomo ile będę miał kości PD), do tego Lor wybierany jest przy układaniu rozpiski i jest do niej przypisany. A wszystkie przedmioty można brać tylko raz (w tym Dispel Scrolle
Każda IF'ka to miscast a tabelka straszna:
2-4 - Duży placek na czarodzieja, wszystko dotknięte hit z S10 (bez Look Out Sir dla maga), ponadto na 4+ wsysa maga na zawsze. Jak będzie 1-3, to zabierane jest d6 kości z puli PD
5-6 - Duży placek na czarodzieja, wszystko dotknięte hit z S10 (bez Look Out Sir dla maga), zabierane jest d6 kości z puli PD
7 - Wszystko w B2B z czarodziejem hit z S10 (mag nie dostaje), zabierane jest d6 kości z puli PD
8-9 - Każdy czarodziej po stronie rzucającego dostaje hita z S6, zabierane jest d6 kości z puli PD
10-12 - Czarodziej traci d3 poziomów i tyle samo czarów i nie może rzucać czarów w tej fazie
Pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ukalez dnia Czw 7:38, 01 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|