Forum BITEWNE.FORA.PL
Świętokrzyskie Forum Gier
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy Codex:Chaos
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Wh40k-Informacje ogólne i nowości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 7:18, 12 Cze 2007    Temat postu:

nie no kodex jest ważny. Dlatego chaos byl chaosem ze dawal dużo możliwlośc (choć jak slyszalem niektórzy gracze byli ,,zagubieni,, ale moim zdaniem to ich problem...... powinni iść do poradni czy cos Yellow_Light_Colorz_PDT_07 ).......... i trochę smuci mnie perspektywa ze wezma i poobcinają wszystko ........ zrobią mega PROSTĄ armie z cukierkowatymi figsami która będzie ladnie wyglądala za szybą wystawy.
Ale miejmy nadzieję że do tego nie dojdzie i nadal będzie można ładnie podpaść demonprinca Yellow_Light_Colorz_PDT_09


(a te zmiany- na które się zanosi z nwesów- moim zdaniem stworzą nam SM z CSM.............ale poczekajmy na kodex)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:38, 12 Cze 2007    Temat postu:

Ja na przykład mam plan taki ,że jak najbardziej mam zamiar dawać marki w zależności od tego co bedzie sie najbardziej opłacało np. bikersi z mark of nurgle a oblity z mark of tzeentch ale nie mam zamiaru ich specjalnie malować - nadal mój black legion ma być CZARNY a nie kolorowym jarmarkiem.

Owszem kodex zmierza do dużego uproszczenia ,podobnie jak wszystkie nowe kodexy, ale niektórym wyszło to na dobre (eldarzy) a niektórym zaszkodziło (DA - dobrze im tak Yellow_Light_Colorz_PDT_07). Ja patrze z dużym optymizmem na nowe propozycje GW w chaosie. Bedzie dobrze.

Trochę się boję o oblity - mieli być dopakowani a wygląda na to że bedzie cienizna.

Yellow_Light_Colorz_PDT_07


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 14:44, 12 Cze 2007    Temat postu:

a wypraska do possestów rozśmiesza mnie. 5ciu chlopa a 2 skrzydelka.
wszyscy mają latać na nich czy jak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:31, 12 Cze 2007    Temat postu:

Chyba robisz 2 na skrzydłach a 3 bez. I tak losujesz co mają więc jak wylosujesz skrzydła to wtedy wszyscy mają i nikt ci nie fiknie.

Ale bedą przegięci ci possesdzi... Yellow_Light_Colorz_PDT_07


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 17:52, 12 Cze 2007    Temat postu:

no wlaśnie tez o tym myśle i sądze ze jak zrobią losowe zdolności to będzie bez sexu totalnie. a może masz 6 oddzialów possestów, każdy z innymi zdolnościami i jak wylosujesz to taki wystawiasz?? Yellow_Light_Colorz_PDT_07 bzdura. muszą mieć wykupowane inaczej nie da sie zrobic fajnych modeli......

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:30, 12 Cze 2007    Temat postu:

Chyba jednak bedą mieli losową zdolność i z tego co wyszukałem ma to wyglądać mniej więcej tak:
rzut d6 (nie wiem czy na początku bitwy czy np. co turę):
1 - nic
2 - fleet
3 - power weapon
4 - furious charge
5 - rending
6 - feel no pain
więc te skrzydła na nic się nie przydadzą bo według plotek znikną demonic gifts i demonic mutations. Domyślam się że bedą pełnić jedynie rolę ozdobną.
Ale i tak figurki nowych possesdów bedą wypasione i sama jednostka bedzie częstym widokiem na stole (u mnie już plan na 10 sztuk).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 7:20, 15 Cze 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

siakieś kiepawe, ale lepsze niż nic. Lepiej niech sie gw trzyma terminu bo jak nie....... Yellow_Light_Colorz_PDT_07


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 14:31, 22 Cze 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]



nie wiem jak wam ale mi sie nie podoba. ten na górze w szczególności.
[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:44, 22 Cze 2007    Temat postu:

Chaosbruten heheheh - Sargo coś dla ciebie Yellow_Light_Colorz_PDT_07

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SARGO
Beer Master
Beer Master



Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 20:29, 22 Cze 2007    Temat postu:

Rozniosę ich na bagnetach i wklepę w ziemię kolbami i obcasami gwardyjskimi. Yellow_Light_Colorz_PDT_11

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 20:36, 22 Cze 2007    Temat postu:

oślepią ich latarkami Yellow_Light_Colorz_PDT_07 . Mam nadzieje ze w boxie będzie wiecej częsci zeby można coś sensownego zbudowac. Bo ten pierwszy to wyglada jakby stawial klocka.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:43, 22 Cze 2007    Temat postu:

tak na serio to figsy niczego sobie - ale rzeczywiscie fajnie by było zobaczyć dużo elementów ,zeby robić różne custom spawny - czyli pimp my spawn. Yellow_Light_Colorz_PDT_07

A jakie bedą statsy? bez zmian?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziel0ny
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wytrzasnąć kase na piwo?

PostWysłany: Sob 15:00, 23 Cze 2007    Temat postu:

takietam:

Cytat:
1) General notes:

Like C: Eldar and C: DA, Codex CSM dispenses with an Armoury page and instead lists all of a unit's options straight in its army list entry.

Veterans skills are mostly gone. A few units still have a predetermined skill, but you may no longer pick and choose.

There are no Legion-specific rules, varient lists or anything like that. Just one flexible list.


2) Quick list of all units:

HQ: Chaos Lord, Chaos Sorcerer, Daemon Prince, Generic Greater Daemon*
Elites: Chosen, Terminators, Dreadnought, Possessed
Troops: Chaos Space Marines, Berserkers, Plague Marines, Thousand Sons, Noise Marines, Generic Daemons*
Fast: Raptors, Bikes, Chaos Spawn*
Heavy: Havocs, Defiler, Vindicator, Land Raider, Predator, Obliterators

Units marked with (*) do not actually use up slots on the Force Organisation Chart
There are no 0-1 or similar limits anymore. Your unit choices are only limited by the FOC. Yes, you can have two Daemon Princes.


3) Marks of Chaos:

These now take the form of Icons that most units can take. The cost of an Icon is fixed for each unit, regadless of unit size. This means larger units essentially pay less points per model for the same Icon.

All units except vehicles, Obliterators and Cult units can purchase one of the following Icons (listed from least to most expensive):

Icon of Chaos Glory: The new name for Mark of Chaos Undivided. Grants morale re-rolls. Not available to ICs as they are all Fearless anyway.
Icon of Slaanesh: +1 initiative
Icon of Khorne: +1 attack
Icon of Tzeentch: Grants a 5+ invulnerable, or improved existing invulnerable by 1 (so Termies go up to 4+, for example)
Icon of Nurgle: +1 tougness (does not count towards instant death)

These Icons are the only way to align a non-Cult unit to a particular god. They grant no other benefits than what is listed above (Icon of Slaanesh does not grant access to Sonic weaponry, for example)

All Icons also act as Teleport Homers for Daemons, Terminators and Obliterators.


4) Cult units:

Khorne Berserkers, Noise Marines, Plague Marines and Thousand Sons are all specific units in the Troops section. They have additional god-specific benefits in addition to the appropriate Icon. Cult units only exist in the Troops section, meaning that there are no Noise Marine

Terminators, for example. There are just regular Terminators with an Icon of Slaanesh.


5) Daemons:

The codex only has unit entries for a "Generic" Greater Daemon and "Generic" Daemon Packs. This means that all Daemons have an identical points cost and statline. No special abilities whatsoever. They cannot even be given Icons. A Daemonette is exactly the same as a Bloodletter now.

Summoning: Daemon Packs enter play via Deep Strike, but MUST be placed within 6" of an Icon. Since Icons act like Teleport Homers, this means Daemons will never scatter! They may not move on the turn they arrive, but they CAN assault.

Possession: When a Greater Daemon becomes available from Reserve, it can replace any friendly character model (aspiring champion, sorcerer, etc) you choose. There is no need to designate a Daemonvessel ahead of time.


6) Psychic Powers:

All generic major powers still exist (Wind of Chaos, Gift of Chaos, Doombolt, Mass Mutation)
Doombolt changes to S4 AP3

Warp Time is a new psychic power that allows the caster to re-roll failed rolls to hit and to wound in close combat

Each god except Khorne also has one specific power:
Nurgle: Nurgle's Rot; Range 12", all models in target unit take a S3 hit on 4+. Saves allowed.
Slaanesh: Lash of Submission; If target unit fails Ld test, you may move it 2d6"
Tzeentch: Bolt of Change; as before but AP1


7) Vehicles:

Reduced points costs as in Codex: Dark Angels (35 pts for Rhinos, etc.)

Smoke Launchers and Searchlights as standard.

Extra Armour is as pricy as in C: DA (15 pts)

Combi-weapon upgrades are still possible.

Mutated Hull is gone.

Daemonic Possession no longer negates transport capacity, but reduces BS to 3.


Unit breakdown:

HQ:

Chaos Lord
WS 5 | BS 5 | S 4 | T 4 | W 3 | I 5 | A 3 | Ld 10 | Sv 3+/5+
-Fearless
-Daemonic Aura (5+ invulnerable) as standard
-About as many optional upgrades as a Carnifex
-Can have an Icon
-Can have Terminator Armour, Bike, Wings, or Steed
..The Daemonic Steed options are:
.....-Palanquin of Nurgle: +1 A, +1 W; count as 2 models in Land Raider
.....-Juggernaut of Khorne: +1 A, +1 S; may not be transported
.....-Disc of Tzeentch: +1 A, Jump Pack
.....-Steed of Slaanesh: +1 A, Cavalry
-The only model who can wield a Daemon Weapon:
..Daemon Weapons cost 40 pts. Two-handed power weapon that grants +1d6 extra attacks, but if a 1 is rolled for the number of attacks, the model takes a wound and can't make ANY attacks in that combat phase.
.....Depending on the model's Icon, his Daemon Weapon grants a further bonus:
.....-No Icon: +1 S
.....-Khorne: +2d6 attacks instead of +1d6
.....-Nurgle: Always wounds on 4+
.....-Slaanesh: Causes instant death
.....-Tzeentch: Can also be used as a shooting attack (S 4, AP 3, assault d6 - if a 1 is rolled, you take a wound)


Daemon Prince (110 pts base)
WS 7 | BS 3 | S 6 | T 5 | W 4 | I 5 | A 4 | Ld 10 | Sv 3+/5+
-Fearless
-Daemonic Aura (5+ invulnerable) as standard
-Very few options
-Can have an Icon
-Can have Wings
-Can have psychic powers
-Monstrous Creature
-Is immune to instant death


Chaos Sorcerer
WS 5 | BS 5 | S 4 | T 4 | W 2 | I 5 | A 3 | LD 10 | SV 3+/5+
-Fearless
-Daemonic Aura (5+ invulnerable) as standard
-Can have an Icon
-Can have Terminator Armour, Bike, Wings, or Steed
-Force Weapons as standard
-Sorcerers with an Icon of Tzeentch may use two powers per turn


Greater Daemon (does not take up a FOC slot, very cheap for its stats)
WS 9 | BS ? | S 8 | T 6 | W 4 | I 5 | A ? | LD 10 | SV -/4+
-Fearless
-Daemonic Aura (4+ invulnerable) as standard
-Monstrous Creature
-Moves as Infantry (no option for wings)

ELITE:

Possessed (cheaper than 22 Pts)
WS 4 | BS 4 | S 5 | T 4 | W 1 | I 4 | A 2 | LD 10 | SV 3+/5+
-Daemonic Strength and Daemonic Aura (5+ invulnerable) as standard
-Can have an Icon
-Random Power Table. Roll d6 after deployment:
.....1: Scouts
.....2: Furious Charge
.....3: Fleet of foot
.....4: rending
.....5: feel no pain
.....6: Power weapons

Chosen
-Bolter, Bolt Pistol, CCW, Frags, Kraks
-Can have an Icon
-Huge amount of options (like Dark Angel company veterans)
-may have one heavy weapon and multiple special weapons
-Infiltrate as standard

Terminators (under 35 Pts)
-Unit size 3-10
-Combibolter and power weapon
-Can have an Icon
-Any number of models can be upgraded to champions (+1A) for 10 pts
-One heavy weapon per squad, two if the squad is 10 models strong
-Reaper Autocannon is unchanged
-May always Deep Strike

Dreadnought
-No changes worth mentioning


TROOPS:

Chaos Space Marines
-Bolter, Bolt Pistol, CCW, Frags, Kraks
-Can have an Icon
-One special weapon per squad. If the squad numbers at least 10 models, it can take a heavy weapon or a second special weapon.


Khorne Berzerkers
-Fearless
-WS 5
-Furious Charge
-Icon of Khorne (+1 A)
-No more Blood Frenzy (so no more bonus movement, but also no more uselessly chasing Land Speeders around the table)


Plague Marines
-Fearless
-Feel no Pain
-Icon of Nurgle (+1 T)
-Blight Grenades (attacker does not gain +1A for charging)


Noise Marines
-Fearless
-Icon of Slaanesh (+1 I)
-Access to Sonic Blasters
-Champion may have a Doom Siren (now AP3)
-One model may have a Blastmaster (blast mode now AP3)


Thousand Sons
-Fearless
-Icon of Tzeentch (4+ Invulnerable)
-Slow and Purposeful (if Sorcerer is killed, Rubrics only roll 1d6 for movement)
-All models have AP3 Inferno bolts for their bolters
-Mandatory Sorcerer (comes with Force weapon)
-No more extra wound

Daemon Pack (does not take up a FOC slot, 13 pts)
WS 4 | BS 4 | S 4 | T 4 | W 1 | I 4 | A 2 | LD 10 | SV -/5+


FAST ATTACK:

Raptors (under 22 Pts)
-Less special weapons than before
-Can have an Icon
-May Deep Strike


Bikes
-Can have an Icon

Chaos Spawn (does not take up a FOC slot, about 40 Pts)
-Worse save than before
-Slow and Purposeful
-Beasts
(this means they move 2d6-pick-highest, fleet 1d6, charge 2d6-pick-highest x2)


HEAVY SUPPORT:

Havocs
-Same weapon options as before
-Can have an Icon

Obliterators (70 Pts)
WS 4 | BS 4 | S 4 | T 4 | W 2 | I 4 | A 2 | LD 10 | SV 2+/5+
-Fearless
-Slow and Purposeful
-Can now only morph energy based weapons (las, plasma, melta,) not any projectile weapons
-Multimelta and plasma cannon added to available weapons

Predator

Vindicator

Defiler
-Fleet
-WS3
-A3
-May exchange Reaper Autocannon and/or Heavy Flamer for additional CCW
-No longer a Monstrous Creature, has Dreadnought CCWs now (bringing its Strength up to 10)

Land Raider (cheaper than before)
-No more Infernal Device


TRANSPORT:

Rhino (35 pts)


SPECIAL CHARACTERS:

Abaddon
-Has the benefits of all Icons (+1A, +1I, +1T, 4+ invulnerable)
-Drachnyen and the Talon now count as a single Daemon Weapon, which grants +1d6 attacks, doubles strength, and re-rolls all dice to hit and to wound!
-Immune to instant death


Ahriman
-Knows all psychic powers except the Slaanesh and Nurgle specific ones
-Force Weapon
-May use up to three psychic powers (including the force weapon) per turn


Huron Blackheart
- Powerfist with integrated heavy flamer
- Hamadyra (provides "Warp Time" psyxchic power)


Typhus
-Manreaper is a Nurgle Daemon Weapon and also a Force weapon
-Has Nurgle's Rot psychic power, does not need to pass psychic test to use it, and may also use the Force weapon in the same turn


Kharn
WS 7 | BS ? | S 5 | W 4 | W ? | I 5 | A ? | LD 10 | SV 3+/5+
-Gorechild gains 2D6 for armour penetration against vehicles
-Immune to all psychic powers
-Furious Charge


Lucius


Fabius Bile
-Can still enhance other models


a tu sa foty sklejonych posesdow i termosa:
[link widoczny dla zalogowanych]

pzdr!

bonus na dobranoc: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ziel0ny dnia Sob 19:22, 23 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol
Aspiring Beer Master
Aspiring Beer Master



Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 19:06, 23 Cze 2007    Temat postu:

posseci robią wrażenie. termit też. A wogóle to ja chce kodex.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
docent
Pomocnik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 7:51, 24 Cze 2007    Temat postu:

Termosy fajne ,dobrze ze nadal bedzie mozna wsadzic dwa reaper autocannony - ale dopiero od 10.
Possesdzi - zapowida się na najfajnieszą jednostke ,przy niewielkim szcześciu bedą scoutami!

Yellow_Light_Colorz_PDT_07

Ja też chce Kodex!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BITEWNE.FORA.PL Strona Główna -> Wh40k-Informacje ogólne i nowości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin