Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co gramy? |
Piechota |
|
75% |
[ 9 ] |
Paraliż |
|
25% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 12 |
|
Autor |
Wiadomość |
Maszta
Aspiring Beer Master

Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:00, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Zakaz triplowania bardziej chyba doskwiera tym słabszym armią niż osłabia te mocniejsze tak mi się wydaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
WRU
Kasjer
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CK
|
Wysłany: Pon 19:32, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Nie pogarsza bo te słabsze raczej nie wystawiają się na spamie tych samych jednostek. Zakaz triplowania jest sprawiedliwy bo inną opcją jest ograniczenie wystawienia konkretnych jednostek, a tak to wszyscy są nim objęci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Algirdas
Szef
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:50, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Maszta nie zestawiaj już w jednej linii badziewności DE, IG i CSM.
CSM Magnusa dostali właśnie mega formacje:
wypadione konclave ne jetbikach (dyskach zincza) + formację od 3 do 9 heraldów zincza, która daje +1 warp charge za każdego heralda na stole
[link widoczny dla zalogowanych]
+ wracając do samego turnieju - wystawię na się na nim na samych Dark Eldarach jako sparing partner, bez możliwości zdobywania DP.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Algirdas dnia Pon 19:50, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mijagi
Woźny
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:53, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Zakaz triplowania bardziej chyba doskwiera tym słabszym armią niż osłabia te mocniejsze tak mi się wydaje. |
Tez tak mysle.
Cytat: |
Nie pogarsza bo te słabsze raczej nie wystawiają się na spamie tych samych jednostek.
|
Akutar teraz staram sie testowac horde, wiec ciut pogarsza
Ale luz. Mi tam nie przeszkadzaja zadne zakazy i obostreznia.
Co najwyzej wpadne z armia, ktora nie bedzie pomalowana w 100%.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mijagi dnia Pon 19:55, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Maszta
Aspiring Beer Master

Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:15, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Algirdas napisał: |
Maszta nie zestawiaj już w jednej linii badziewności DE, IG i CSM.
CSM Magnusa dostali właśnie mega formacje:
wypadione konclave ne jetbikach (dyskach zincza) + formację od 3 do 9 heraldów zincza, która daje +1 warp charge za każdego heralda na stole
[link widoczny dla zalogowanych]
|
csm a same demony widzę
Nope. Z takim podejściem to nie ma słabych armii bo do IG dodasz odpowiednio dużo SM/DA/IK/I, do DE odpowiednia domieszka Eldarów i jest prawie, że powergejmersko
Czyli ogólnie nie ma słabych armii... a, że będzie tam tylko warlord i jakieś zapchaj troopsy to już nie ważne. Czy jak w pewniej rozpie "chaosu" gdzie była Cyclopea Cabal karn smok i kultyści a reszta to psy z kdk i renegat no chaos po chu... całości.
CSM to nie są 3 jednostki na krzyż.
No i formacje, co do nich to już wyraziłem swoje zdanie jedni dostają fear drudzy darmowe jednostki. Ja wiem, że z balansem w tej grze jest jak jest ale takie potworki tylko pogłębiają dysproporcje między armiami.
Nie o taką czterdziestkę walczyłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lesiu
Woźny
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce/Kraków
|
Wysłany: Wto 10:47, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
A ja po zastanowieniu uważam, że paraliż to bardzo ciekawy pomysł. Rozwiązuje zarówno problem dublowania jednostek, starów (w końcu wystarczy sparaliżować jakiś kluczowy dla stara model, np. ten z H&R) jak i SH/GC.
Co do punktacji to powiem wam, że grałem już wiele różnych systemów punktowania i schemat 0-20 jest turniejowo najsprawiedliwszy. W tym układzie każda akcja podjęta w bitwie ma szansę wpłynąć na ostateczne miejsce na turnieju, dzięki czemu gra się do końca.
Przykład - misja II zaproponowana na ten turniej, trzecia tura, jeden z graczy ma już 9-10 punktów za kontrolę znaczników i przewagę na stole. W punktacji Algidrasa w tym momencie drugi gracz osiągnie najlepszy wynik chowając się za LOS blockerami (albo uciekając przed assaultem). Grę można na dobrą sprawę zakończyć, bo żaden gracz nie poprawi już swojej sytuacji, ewentualnie gracz pierwszy może pogorszyć sytuację drugiego, ale będzie to bardzo trudne. W punktacji standardowej warto złapać nawet jeden znacznik czy zabić jeden KP, bo może to wpłynąć na wynik każdego z graczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sławny
Aspiring Beer Master

Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 964
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zachełmie koło Zagnańska koło Kielc
|
Wysłany: Wto 11:28, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Jak paraliż miałby działać na jednostki w rezerwach?
Co się dzieje ze sparaliżowaną wkładką po zwrakowaniu transportu?
Co się dzieje ze sparaliżowanym flayerem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sławny dnia Wto 11:43, 29 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Algirdas
Szef
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:54, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Jak paraliż miałby działać na jednostki w rezerwach?
- sparaliżowane jednostki w rezerwie po prostu nie biorą udziału w bitwie (ale nie liczą się jako zabite, First Blood itp.)
Co się dzieje ze sparaliżowaną wkładką po zwrakowaniu transportu?
- sparaliżowana wkładka stoi dalej na wraku (nie disembarkuje) i również nie liczy się jako zniszczona (ale można ją zastrzelić/zaszarżować)
Co się dzieje ze sparaliżowanym flayerem?
- tak jak inne rezerwy, po prostu nie wchodzi z rezerw (nie liczy się do zabitych jednostek)
Trzeba pomyśleć co się daje do rezerwy, bo jest ryzyko. Np. grając SM nie miałbym odwagi wystawiać się na Drop Podach, bo jeśli przeciwnik sparalizuje Pody, wkładki również nie dotrą na pole bitwy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sławny
Aspiring Beer Master

Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 964
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zachełmie koło Zagnańska koło Kielc
|
Wysłany: Wto 13:38, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Np. grając SM nie miałbym odwagi wystawiać się na Drop Podach, bo jeśli przeciwnik sparalizuje Pody, wkładki również nie dotrą na pole bitwy. |
Niby czemu? Deep Strike nie jest ruchem wiec sparaliżowany Drop Pod nie może co najwyżej strzelać wedle tego co napisałeś w pierwszym poście.
Jak już przy Drop Podach jesteśmy. Co się dzieje ze sparaliżowaną wkładką w Drop Podzie skoro nie może z niego wyjść i nie może w nim zostać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zator
Woźny
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 14:00, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli flayer jest już na stole, to według zasad latacz który nie może się ruszyć z tego czy innego powodu jest automatycznie wrakowany. Nie wiem jak wygląda sprawa z fcm gdy pikuje, ponieważ też MUSI mieć minimalnie 12 cali ruchu.
Co się dzieje w przypadku gdy spraliżujemy uciekające jednostki , te według zasad też automatycznie umierają gdy nie mogą się ruszyć na rzuconą odległość?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zator dnia Wto 14:01, 29 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Maszta
Aspiring Beer Master

Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:30, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Nie prościej zrezygnować z tego bo sporo problematycznych sytuacji to rodzi. I nadal uwarzam że jest to zasada mało uczciwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Algirdas
Szef
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:33, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Sparaliżowane rezerwy nie biorą udziału w bitwie. Drop pod nie może deep strajkować bo pozostaje sparaliżowany w rezerwach. Flajer nie może być na stole, bo też zostaje w rezerwach. Proste. Paraliżuje się na samym początku bitwy więc nie może być mowy o jakimkolwiek uciekaniu itp.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Algirdas dnia Wto 14:34, 29 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sławny
Aspiring Beer Master

Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 964
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zachełmie koło Zagnańska koło Kielc
|
Wysłany: Wto 14:37, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Sparaliżowane rezerwy nie biorą udziału w bitwie. Drop pod nie może deep strajkować bo pozostaje sparaliżowany w rezerwach |
Wiec prościej zamiast jakiś paraliżów zrobić zasadę "wskaż wybraną pozycje w codexie, nie bierze ona udziału w bitwie". Bo aktualnie to co piszesz nie pokrywa się z zasadą w pierwszym poście.
Cytat: |
Paraliżuje się na samym początku bitwy więc nie może być mowy o jakimkolwiek uciekaniu itp. |
Terrify z telepatii, strata 25% jednostki, tank shock itp?
Maszta napisał: |
Nie prościej zrezygnować z tego bo sporo problematycznych sytuacji to rodzi. I nadal uwarzam że jest to zasada mało uczciwa. |
+1
Np. czy sparaliżowany oddział można gejtować lub elektrodisplejmentować.
Albo co się stanie gdy sparaliżowany model zostanie wysłany do rezerw w trakcie gry.
Trzeba cały nowy FAQ napisać do tej zasady :D
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sławny dnia Wto 14:48, 29 Lis 2016, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zator
Woźny
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 15:03, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Algirdas napisał: |
Paraliżuje się na samym początku bitwy. |
Racja, nie doczytałem.
Może inaczej. Przed jakimkolwiek wystawieniem, usuwamy jeden rodzaj jendostek z rospiski. Lub jeden oddział/formacje. Przy zachowaniu zasady, że rozpiska dalej musi być legalna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zator dnia Wto 15:03, 29 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Algirdas
Szef
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:28, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Nie można tak napisać jak chce Sławny, bo jednak jakiś pasywny udział w bitwię jest (stanie komuś na drodze może coś zmienić).
Zrozumcie że nie mogłem wszystkiego opisać w pierwszym poście bo i tak już trzy razy za długi był. Celowo np nie opisywałem rezerw, chociaż liczyłem że ktoś zapyta i wtedy wyjaśnię.
Dajcie mi chwilkę czasu i w pełni opiszę tą zasadę, żeby było wszystko lege artis.
Sparaliżowani nie mogą być targetem blessingów własnej armii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|