Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiekbeer
Beer Master

Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków; Kielce; Piekoszki
|
Wysłany: Sob 9:58, 18 Lis 2006 Temat postu: Pomysły na scenariusze |
|
|
Można prosić o jakieś konstruktywne sugestie dotyczące scenariuszy na kolejnym turnieju?
Zapraszam do wypowiedzi, ponieważ chciałbym już wcześniej ustalić zasady turnieju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Musza
Administrator
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z twojej szafy
|
Wysłany: Sob 10:11, 18 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Myśle ,że ciekawy scenariusz będzie coś w klimacie nuklearnych testów.Powiedzmy ,że Mad Dock Grotsink robi eksperyment i za 4 t6ury grosi wysadzenie całego obszaru na ,którym toczy się potyczka.Celem misji jest przeprowadzenie swoich wojsk na krawędz po stronie przeciwnika bo tam znajduje się ich wyimaginowany statek.Należy to zrobić do 4 tury ,bo póżniej wszystko co pozostaje na polu bitwy automatycznie ginie.W tym scenatiuszu powiedzmy każda figurka dostaje +1 do bazowego sava coby były szanse na przebicie się jakoś na drugą strone przez wroga (nie przepakuje to nikogo bo każdy dostaje +1 więc ork ma sava 5 ,ale space marine 2).Powiedzmy ,że jeszcze ograniczony byłby slot fast attacku i elit do 1 lub 0.Coś takiego było by fajne.Można jeszcze wprowadzić burze piadkową i wszystko co lata porusza się scaterem a co chodzi ma -1 do mova :D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spejsu
Pomocnik
Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 11:21, 18 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Proponuje cos takiego: zadaniem twoim i twojego przeciwnika jest zniszczenie jakiegos waznego obiektu. Przed rzstawieniem zarowno jeden jak i drugi gracz wybiera jeden kawalek terenu ze strefy wystawienia przeciwnika i notuje sobie gdzies cichaczem, ktory to jest. Nastepnie obaj gracze sie rozstawiaja, ale(co najciekawsze IMO)nie ujawniaja gdzie jest ich cel. Aby zniszczyc ce, musza w fazie ruchy dojsc do base to base z tym terenem i poswiecic caly assault phase na jego zniszczenie(czyli po prostu musza tam stac, nie moga szarzowac ani sie ruszac jak to niektore jednostki potrafia). A jeszcze jedno, za zniszczenie tego punktu powinn byc sporo VP, bo po pierwsze to trudne troche zadanie, a po drugie zeby zachecic do jego wykonania. A i jeszcze jedno, jezeli w tym terenie siedzi akurat przeciwnik, tak ze nie mozesz sie ustawic w base to base w ruchu(trzeba byc cal od przeciwnika) no to jest zonk. Troszke to ulatwia zapobieganie takim cwanym jednostkom jak scouci, scorpioni i wszystko inne co ma infiltracje. I co, da rade?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spejsu
Pomocnik
Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 15:19, 18 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
To znowu ja. Wpadl mi kolejny pomysl a mianowicie: Bitwa rozgrywa sie na swiecei ogarnietym przez sily chaosu. Po rozstawieniu jednostek, wybierana jest jedna cwiartka i obaj gracze rzucaja 2D6 sumujac wyniki. I tak:
1-3-cwiartka jest pod panowaniem nurgla
4-6-cwiartka jest pod panowaniem khorne'a
7-9-cwiartka jest pod panowaniem slaanesha
10-12-wiartka jest pod panowaniem tzeencha
Nastepnie wybieramy kolejna cwiartke i powtarzamy cala operacje, az do momentu, kiedy kazda cwiartka bedzie zadedykowana.Teraz co to daje:
Oprocz stalego efektu, jaki bedzie wywierany na nasze jednostki, na poczatku kazdej tury rzucamy D6.
Nurgle:kazda jednostka w tej cwiartce ma +1 do T, 1 na D6-kazdy model w tym oddziale musi wykonac armour save lub stracic jedna rane
Jedna dodatkowa notatka:ten scenariusz nie nadaje sie kiedy jako deployment zone mamy cwiartki .
Khorne:kazda jednostka w tej cwiartce ma +1 do S, 1na D6-rozegraj faze walki wrecz pomiedzy modelami z tego oddzialu
Slaanesh:kazda jednostka w tej cwiartce ma +1 do WS,I i A, 1 na D6-jednostka liczy sie jakby byla entangled
Tzeench:kazda jednostka w tej cwiartce jest fearless, 1naD6-jednostka automatycznie ucieka w kierunku najblizszej krawedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ziel0ny
Aspiring Beer Master

Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wytrzasnąć kase na piwo?
|
Wysłany: Sob 17:52, 18 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
co do drugiego scenariusza Spejsa:
nice idea
Cytat: |
1-3-cwiartka jest pod panowaniem nurgla |
1 na 2d6? faktycznie chaośny scenariusz
Cytat: |
Khorne:kazda jednostka w tej cwiartce ma +1 do S, 1na D6-rozegraj faze walki wrecz pomiedzy modelami z tego oddzialu |
bazowa sila figurki, czy sila broni tez?
Cytat: |
Slaanesh:kazda jednostka w tej cwiartce ma +1 do WS,I i A, 1 na D6-jednostka liczy sie jakby byla entangled |
troche duzo +1ws, i, a. moze tylko +1ws i +1i ?
Cytat: |
Tzeench:kazda jednostka w tej cwiartce jest fearless, 1naD6-jednostka automatycznie ucieka w kierunku najblizszej krawedzi. |
to mi sie nie podoba, moze:
kazda jednostka puszcza bąki ... przepraszam, rzuca czary, powiedzmy w kazdej turze strzelania, poza strzelaniem zwyklym moze jeszcze strzelac: 24 zasiegu D6 automatycznych hitow S4, 1nadD6, bąk trafia w jednostke ktora go puscila ... przepraszam ... czar trafia w jednostke ktora go puscila.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spejsu
Pomocnik
Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 19:36, 18 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Dalem wtope z ta jedynka . Co do slaanesha to samo +1 do WS i I wydaje mi sie za malo w porownaniu z pozostalymi oraz przy mozliwosci, ze oddzial bedzie stal w miejscu i nic nie robil. Co do tego fearless to po prostu nie mialem jakos tak pomysly poza tym zeby 1 na kosci dawala zupelnie odwrotny rezultat(w koncu Changer of Ways) i tu mi wlasnie wpadl pomysl z fearless i ucieczka, ale jakby co mozna zmienic, twoj pomysl nie jest taki zly .
A wlasnie, khorne-do sily w statsach, w koncu to bog od CC wiec czemu mialby zwiekszac sile broni strzeleckiej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spejsu
Pomocnik
Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 13:11, 19 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Przegladajac rozne stronki natknalem sie na taki pomysl scenariusza:
Bitwa na swiecei demonicznym(heh, znowu, jakos te swiaty daja duze mozliwosci do wymyslania dziwnych zasad )
Co ture obaj gracze rzucaja D6 i sumuja wyniki. Jezeli suma wynikow to 6, 7, 8 lub 9 to wlasnie wywolalismy gniew bogow chaosu(jak milo ). Gracz, ktorego wlasnie jest tura, rzuca D6:
4,5,6- kazdy model w obu armiach dostaje hita z S2
3-to co wyzej, tylko z S3
2-to co wyzej, tylko z S4
1-to co wyzej, tylko z S5+ kazdy pojazd oprocz skimmerow dostaje glanca, a skimmery i jetbiki musza na poczatku i koncu fazy ruchu wykonac dangerous terrain test.
Podaje waszym osadom kolejna chora propozycje scenariusza
Spejsu out
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
SARGO
Beer Master

Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 2170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 13:32, 19 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Jeśli piszecie scenariusz na turniej to miejcie na uwadze taki drobny fakt aby scenariusz byl zrownowazony w jak najwiekszym stopniu - bo np oststni scenariusz jesli mam dostac hita z sila nawet 2 to na 5+ np IG,Eldarzy,Tau i wsjo co ma 3T obrywa a duza ilosc armii ma 4T wiec oberwie tylko na 6 - w dodatku save - marynaty wybronia sie na 3+ a reszt juz slabiej bo od 4+/przy dobrych wiatrach/ a wiekszosc wiekszoci juz tylko 5+ /tutaj takze 6/.
ok jak juz takie cos to kazdy model na 6 dostaje hita/nie ma znaczenia jaki T/ i np aby zaostrzyc sprawe NO SAVE.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spejsu
Pomocnik
Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 13:41, 19 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
A kto ci zabrania uzywac twojego magicznego covera na 3+? Poza tym zwroc uwage, ze gwardii, tau czy innych armii ze slabszym sejvem i T jest proporcjonalnie wiecej od spejsow, na 1750 gwardii beda dziesiatki, a spejsow dalej garstka i kazdy stracony spejs bdzie bardzo bolal, nie mowiac juz o stracie land speedera z powodu DT testa. Moim zdaniem jest to w pewien sposob wyrownane, bo te armie, ktore beda tracic wiecej jednostek maja ich na ogol i tak na tyle duze, zeby nie przeszkadzalo to w dzialaniu armii jako calosci(zwlaszcza ze dzieki cameleoline, twoi gwardzisci spadaja od ostrzalu itp. rzadziej niz spejsi ). A o tau ja bym sie nie martwil, u nich tylko firewarriorzy maja 3T i slabszego sv(krootow pomijam milczeniem).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Karol
Aspiring Beer Master

Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 11:21, 26 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
No pewnie gości z T3 jest zawsze wiecej. BTW ja bym dodal jeszcze jakiś konkurs na świąteczną konwersje, malowanko czy cos w takim klimacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
marcin
Stały Klient
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 14:58, 26 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Jasne zrobie sobie etherala w czapece czerwonej z bałym pomonem i workiem reilganów siedzącego na devil fishu zaprzęgnietym w krooty :D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spejsu
Pomocnik
Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 15:29, 26 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Wiele bym dal zeby cos takiego zobaczyc . Ja bym zrobil farseera z workiem runow jadacego na saniach z vypera z obstawa banshee jako "elfki" mikolaja . A za renifery by robili wraithguardzi...
A ja bym dorbił dział Hyde Park w 40kowej części bo już panowie mocno offtopujecie :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gildor
Wlóczykij
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 17:14, 28 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Mialbym takie dwie propozycje pod rozwazenie.
1. To takie moje przemyslenia dotyczace scenariuszy. Wydaje mi sie iz dobrze by bylo gdyby scenariusze w wiekszy sposob wymuszaly dzialania strategiczne i taktyczne na polu bitwy. Czy to poprzez mozliwosc zdobycia jakichs pozycji na polu bitwy, czy tez ich utzymanie itp.
Czy tez na przyklad zmiany stref rozstawienia badz rozstawiania sie w cwiartkach (powiedzmy w jednej bitwie na trzy).
2.A co byscie powiedzieli na wykorzystanie zasad dotyczacych rzutu na strategie w turniejach kiedy wykorzystywane sa scenariusze? To mysle dodatkowo urozmaiciloby gre kiedy wygrany tego rzutu wybralby jeden z trzech dostepnych na turnieju scenariuszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
marcin
Stały Klient
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 17:24, 28 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
No właściwie dobra myśl ale ze scenariuszmi jest jeden problem : nie da się ich dopasować do wszystkich armii zawsze jest ktoś pokrzywdzony trzeba naprawde sie nagłowić żeby wykminić coś sprawiedliwego :(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Karol
Aspiring Beer Master

Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 20:47, 28 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
nikt nie mówi ze ma byc sprawiedliwie-> tylko fajnie. Pozatym jak sobiewyobrażasz sprawiedliwość i wogóle co to takiego?? Moim zdaniem sie nie ma możliwości zrobić ,,sprawidliwie,, - ale można zrobić tak zeby byla dobra zabawa .........no a co do misji ja bym proponowal kiedyś taki turniej zeby wogóle nie mozna używać pojazdów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|