Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sławny
Aspiring Beer Master
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 964
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zachełmie koło Zagnańska koło Kielc
|
Wysłany: Nie 11:27, 15 Cze 2014 Temat postu: Turniej 05.07.2014 - 1500 punktów |
|
|
Data: 05.07.2014 (sobota)
Lokacja: MZIZ (sala konferencyjna)
PKT: 1500
Stoły: 48x60 cali
Wpisowe: 7zł (drobne plis) - z tego 1zł na klub
Czas bitwy: 140 minut
PLAN
8.30 - 9.00 - zapisy
9.00 - 11.20 - I bitwa
11.30 - 13.50 II bitwa
14.10 - 16.30 III bitwa
17:00 - IV bitwa przy soku i piwku ale już w knajpce
ZASADY OGÓLNE
- Obowiązują zasady 7 edycji WH40k, FAQi ze strony GW oraz PKZty
- Każdy gracz musi dysponować czytelną drukowaną rozpiską
- Każdy gracz musi posiadać CODEX swojej armii (w przypadku braku wszystkie sytuacje sporne rozstrzygane są na niekorzyść gracza)
- Dopuszczone: wszystkie oficjalne Codexy, Suplementy, Dataslates, IA (poza SH i GC)
- Niedopuszczone: Lords of War, Escalation
- Fortyfikacje: Aegis Defence Line, Imperial Bastion, Skyshield Landing Pad (fortyfikacje w wersji ze Stronghold Assault)
- Gramy bez proxów
- Preferowany pełny WYSIWYG
KOMPOZYCJA
- Punkty: 1500
- Armie Battle-forged budowane według następującego FOC:
1) 1x COMBINED ARMS DETACHMENT
2) 1x ALLIED DETACHMENT
3) 1x DETACHMENT INNEGO TYPU (np. IK, Inkwizycja, Formacja)
PUNKTACJA
10:10 – 0 vp różnicy
11:9 – 1 vp różnicy
12:8 – 2 vp różnicy
13:7 – 3 vp różnicy
14:6 – 4 vp różnicy
15:5 – 5 vp różnicy
16:4 – 6 vp różnicy
17:3 – 7 vp różnicy
18:2 – 8 vp różnicy
19:1 – 9 vp różnicy
20:0 – 10+ vp różnicy
Slaughter - wyeliminowanie modeli przeciwnika daje punkty (poszczególne progi NIE kumulują się, ułamki zaokrąglamy na korzyść przeciwnika):
ponad 25% - 2VP
ponad 50% - 3VP
ponad 75% - 4VP
100% - 5VP
Punkty karne:
- za pisanie rozpiski na początku turnieju -1 DP,
- za nieczytelną rozpiskę lub brak wyszczególnionych przedmiotów i wyposażenia (zgłasza przeciwnika, decyduje sędzia) -1 DP,
- za rozpiskę bez poprawnych wartości punktowych oddziałów i bez zsumowania punktów całej armii -1 DP .
- za brak akcesoriów do gry: miarka, kości, wzorniki, kodeks itp, itd(nie ważne którego) - 5 DP
- granie niezgodną rozpiską - zerujemy pkt za poprzednie bitwy i -10 DP karnych na koniec
- przeciągnie gry oraz spóźnienie w oddawaniu wyników – punkty karne ustalane indywidualnie dla każdego delikwenta
W przypadku takiej samej ilości DP przez kilku graczy decyduje ilość wygranych bitew.
Top 3 zostawia rozpiski po turnieju celem weryfikacji.
KOLEJNOŚĆ RZECZY PRZED BITWĄ
1) Ustawienie znaczników jeśli wymaga tego scenariusz
2) Rzut na wybór strony
3) Losowanie warlords traits, mocy itp.
4) Rzut na Night Fighting
5) Rzut decydujący o tym kto wybiera gracza wystawiającego armię jako pierwszy
6) Gracz, który wystawił armię jako pierwszy wybiera kto zaczyna
7) Przejęcie inicjatywy
SCENARIUSZE
Gramy 3 misje MAELSTROM OF WAR więc KAŻDY ma mieć przy sobie TACTICAL OBJECTIVES w jakiejś postaci (karty, rulebook, wydruk, ksero)
- Zasady obowiązujące we wszystkich misjach: Night Fight, Reserves, Variable Game Lenght, Slay the Warlord, First Blood, Linebreaker i Slaughter
- Na koniec tury każdy gracz może odrzucić 1 niewykonany Tactical Objective
- Dodatkowo każdy gracz może odrzucić Tactical Objectives, które nie mogą zostać wykonane podczas gry (np. zabicie Psykera przeciwnika w przypadku gdy ich nie posiada)
BITWA 1
Scenariusz: CONTACT LOST
Wystawienie: Dawn Of War
BITWA 2
Scenariusz: CLEANSE AND CONTROL
Wystawienie: Hammer And Anvil
BITWA 3
Sceniariusz: TACTICAL ESCALATION
Wystawienie: Vanguard Strike
ZGŁOSZENIA
1. Sławny
2. Algirdas
3. Toshi
4. Misiek
5. Nihildefoe
6. TyrionPL
7. Wojtas
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sławny dnia Śro 15:38, 02 Lip 2014, w całości zmieniany 17 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Algirdas
Szef
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:00, 15 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Fajnie że Sławny dopuścił Skyshield Landing Pad ale on ma u dołu 13 i 1/4 cala długości. Przy deploymencie Dawn of War nie mieści się w 12 calach. Nowe zasady fortyfikacji zabraniają ich wystawiania poza własnym deploymentem. Jeśli się zgodzicie proponowałbym to tak rozwiązać że wystawiamy pada przyciśniętego do końca stołu a na wystającym 0,5 cala nie można się rozstawić modelami. Co Wy na to?
Natomiast ze skyshieldem czy bez - zapiszcie mnie na listę.
+ Jakby ktoś chciał mogę pożyczyć komuś tego Pada na turniej, bo sam tym razem nie skorzystam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Algirdas dnia Nie 12:17, 15 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sławny
Aspiring Beer Master
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 964
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zachełmie koło Zagnańska koło Kielc
|
Wysłany: Nie 12:02, 15 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Algirdas napisał: |
Fajnie że Sławny dopuścił Skyshield Landing Pad ale on ma u dołu 13 i 1/4 cala długości. Przy deploymencie Dawn of War nie mieści się w 12 calach. Nowe zasady fortyfikacji zabraniają ich wystawiania poza własnym deploymentem. Jeśli się zgodzicie proponowałbym to tak rozwiązać że wystawiamy pada przyciśniętego do końca stołu a na wystającym 0,5 cala nie można się rozstawić modelami. Co Wy na to?
|
Mnie pasuje, poza tym co za różnica czy wystaje 0,5 czy 1 i 3/4 cala skoro i tak jednostki musza być wystawione w strefie wystawienia :P
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sławny dnia Nie 12:06, 15 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Toshi
Woźny
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Nie 19:52, 15 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Wpisz mnie :D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
Bywalec
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:11, 19 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Lublin odpada wtedy mamy u siebie turnie T_T
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sławny
Aspiring Beer Master
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 964
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zachełmie koło Zagnańska koło Kielc
|
Wysłany: Sob 17:45, 21 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Doszły scenariusze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maszta
Aspiring Beer Master
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:55, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
myślisz sie wyrobic w czasie z tymi misjami :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sławny
Aspiring Beer Master
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 964
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zachełmie koło Zagnańska koło Kielc
|
Wysłany: Nie 13:02, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
a czemu nie? wcale tak długo z nimi nie schodzi jak każdy ogarnia co ma do zrobienia
ewentualnie można wymienić pierwszy scenariusz na SPOILS OF WAR a ostatni na jakiś zeszło edycyjny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maszta
Aspiring Beer Master
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:16, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
mi po wczoraj entuzjazm do grania turniejowego melstormu gdzieś uciekł.
bo wczoraj grało się bardzo fajnie a same misje wymagają mobilności by nadążyć za zmieniającymi się warunkami i to jest super ale ...
wygrywanie, bo się wylosowało odpowiedni objective lub przegrywanie, bo wróg coś dolosował.
od turnieju tego nie oczekuję
zarazem można to testować czemu nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sławny
Aspiring Beer Master
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 964
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zachełmie koło Zagnańska koło Kielc
|
Wysłany: Nie 13:24, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
okaże się w trakcie turnieju :P
jak będzie do dupy to na następnym się zrobi normalne scenariusze
a to że wymusza zrobienie innej rozpy i dostosowywanie się do tego co się dzieje na stole to a nie stanie na markerach i strzelanie wyjdzie tej grze na plus :P
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sławny dnia Nie 13:25, 22 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Algirdas
Szef
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:50, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ważną rzeczą przy misjach Maelstrom jest wzięcie Tactical Warlord Traitów, wtedy dostajemy możliwość np odrzucenia 2 kart na turę lub raz na grę wyrzucanie i wymianę całego zestawu kart. To zwiększa prawdopodobieństwo dostania tych "właściwych" misji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maszta
Aspiring Beer Master
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:42, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
ja nie mówię by teraz nie grać tak ale sądzę że w przyszłości coś innego się wyklaruje bo na chwilę obecną to aż za dużo zależy od losowości w misjach/traitach itp
w krakowie jak na razie chyba to najbardziej optymalnie robią i z można puki co zgapiać od nich
btw do tego przynajmniej 1 misja powinna być trochę w stylu starej anihilacji co ucina demon bombe i spam śmieci imo czyli jakiś bonus za wyrzynkę
zresztą puki co to jest jak z przejsciem z 5 na6 turnieje w polsce są robione tak samo mimo że zmieniło się dużo rzeczy począwszy od foca skończywszy na misjach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maszta dnia Nie 14:53, 22 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sławny
Aspiring Beer Master
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 964
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zachełmie koło Zagnańska koło Kielc
|
Wysłany: Nie 15:06, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
można zrobić tak że na koniec można odrzucić ile się chce kart tak jak to jest na Krucjacie.
co do wyrzynki to w masz zasadę Slaughter, ale zawsze można w którymś scenariuszu dołożyć np 1 VP za każdą rozwalona jednostkę / konkretny slot
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sławny dnia Nie 15:07, 22 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiekbeer
Beer Master
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków; Kielce; Piekoszki
|
Wysłany: Wto 14:40, 24 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Mnie na samym odrzucaniu niewykonalnych kart po dobraniu na początku tury grało się Ciekawie.
Chapter Master zamiast być stójkowym kulo-łapem, jechał od ręki robić punkty i zablokował się bidula z Grinderem na 5 tur.
Centurioni biegali, Landek zamiast palić wysadził wkładkę i pojechał scorować itp itd. Odpoczynek od nudy z cyklu "Stand and shoot". Dla mnie na plus.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiekbeer dnia Wto 14:42, 24 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maszta
Aspiring Beer Master
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 1342
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:35, 24 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
no to mówią, że wymusza to mobilność oraz też inny typ ropy klasyczny gunline się nie sprawdza tak dobrze ba ogólnie trzeba wykazać się większą elastycznością podczas gry bo trzeba i mieć coś co łapie cele od pierwszej tury i przeżyje troszkę więcej niż zeszłoedycyjna 10 kultystów ale i coś co zabija
dlatego też uważam że nie powinno się ograniczać detaczmentów może na takie punkty tak ale na większe nie bardzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|